اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

شهید مطهری الگوی کامل اسوه برای جامعه بود/ حوزویان و اساتید به خواندن کتاب درسی اکتفا نکنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: شهید مطهری یک الگوی کامل اسوه برای فرهنگیان، معلمان و محیط‌های علمی و دانشگاه است که باید از رفتار او درس بگیریم.

شهید مطهری الگوی کامل اسوه برای جامعه بود/ حوزویان و اساتید به خواندن کتاب درسی اکتفا نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی امروز در مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی، ضمن گرامیداشت هفته معلم به خصوصیات بارز اخلاقی و شخصیت شهید مطهری (ره) اشاره و اظهار کرد: شهید مطهری یک الگوی کامل اسوه برای فرهنگیان، معلمان و محیط‌های علمی و دانشگاه است که باید از رفتار او درس بگیریم.

وی افزود: استاد مطهری اسوه علم و دانش، تربیت و اخلاق بوده و آثار عظیمی که از او بر جای مانده، بسیار ارزشمند، پرمحتوا و سازنده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این شخصیت بزرگ می‌تواند برای همه الگو باشد و از آن درس بگیریم، گفت: کتاب‌های استاد شهید مطهری (ره) مانند داستان و راستان برای دانش‌آموزان خلاصه شود تا آن‌ها را مطالعه کنند و با مسائل آن آشنا شوند.

وی با تاکید به اینکه معارف دینی باید با ادبیات امروز در فضای مجازی و نشریات انتقال یابد تا مورد استقبال عموم مردم قرار گیرد، تصریح کرد: هر قوم و زبانی باید بتواند از مفاهیم قرآنی دین اسلام بهره‌مند شود تا از طریق آن بتواند فهم عمیقی از معارف دین و قرآن داشته باشند.

قریشی گفت: اساتید و طلاب حوزه علمیه، فقط به کتا‌ب‌های درسی خود اکتفا نکرده و سطح مطالعه در همه زمینه‌ها گسترش یابد چرا که موجب افزایش آگاهی و بصیرت خواننده می‌شود و شایسته است که با زبان ساده به مردم انتقال دهند.

وی با اشاره به وصیت علامه حلی خطاب به فرزندش، بیان کرد: علامه حلی خطاب به فرزندش فرمودند، از رفاقت با انسان‌هاى پست و همنشینى با افراد نادان بپرهیز، زیرا رفاقت و همنشینى با آنان خلق و خوى ناپسند و باطن پست برجا مى‌گذارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با عالمان و نشست و برخاست کرده، با فاضلان همراه باش که آن براى کسب کمالات زمینه کامل را فراهم مى‌سازد و توان و مهارت در یافتن پاسخ مجهولات را به دنبال دارد.

انتهای پیام/۶۱۰۳۰/ پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول