اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رقابت بیش از 190 اسب در جشنواره زیبایی «اسب اصیل ترکمن»

بیش از 190 رأس اسب ترکمن از 10 استان کشور در چهاردهمین جشنواره زیبایی «اسب اصیل ترکمن» با یکدیگر رقابت کردند.

رقابت بیش از 190 اسب در جشنواره زیبایی «اسب اصیل ترکمن»

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، چهاردهمین جشنواره زیبایی «اسب اصیل ترکمن» 11 اردیبهشت ماه در روستای «صوفیان» شهر کلاله استان گلستان برگزار شد.

در این جشنواره بیش از 190 رأس اسب ترکمن از 10 استان کشور با یکدیگر رقابت کردند و زیبایی خود را به نمایش گذاشتند.

اسب اصیل ترکمن جزو اسب‌های اصیل بسیار خوبی است که به عنوان پایه نژادی برای اصلاح نژاد بسیاری از اسب‌های مسابقه استفاده می‌شود.

روستای «صوفیان» به پایتخت اسب ترکمن معروف است و به همین دلیل هر ساله این جشنواره ملی در این منطقه از گلستان برگزار می‎شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در این باره در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز بیش از 190 رأس اسب در این مسابقه زیبایی خود را به نمایش گذاشتند.

مختار مهاجر اظهار کرد: تقریباً از سراسر کشور اسب‎های ترکمن وارد استان شدند و در چند روز گذشته بازار فروش اسب را داشتیم که با توجه به برگزاری در دومین سال آتی، چشم‎انداز خوبی داشت.

وی با اشاره به مراسم «روز مزرعه اسب» افزود: امروز در قالب این مراسم کارهای تحقیقاتی و علمی که روی اسب‎های ترکمن انجام شده بود توسط محققان به پرورش‎دهندگان ارائه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نیز در حاشیه این جشنواره اظهار کرد: در سیزدهمین جشنواره زیبایی اصل ترکمن در سال 1396 آقای مونسان وعده تأمین اعتبار برای ایجاد مرکز دائمی جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن را دادند که خوشبختانه این مهم در سال 1397 به مبلغ 5 میلیارد ریال تحقق یافت.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول