اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

معلمان مسؤول رشد و تربیت شاگردان نیز هستند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: معلم در حوزه و دانشگاه تنها مسؤول تعلیم بحث‌های علمی نیست بلکه مسؤول تربیت، رشد، حرکت‌دهی به سمت کمال و بالندگی فرزندان مردم هم است.

معلمان مسؤول رشد و تربیت شاگردان نیز هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت الاسلام سید محسن شفیعی امروز در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء(ص) بهبهان به مناسبت روز معلم با تأکید براینکه یکی از آموزه‌های اساسی و نکات مورد تأکید دین امانت‌داری است، ‌اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به صراحت امانت‌داری را از ویژگی‌های مؤمنان و عبادالرحمن اعلام می‌کند.

وی با بیان این‌که امانت‌داری محدود و منحصر به مسائل مالی نیست، بیان کرد: نباید تصور کرد که امانت‌داری عبارت است از اینکه کسی مال خود را به انسان بسپارد؛ دایره امانت‌داری بسیار گسترده‌تر از این مثال‌ها و شواهد است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به این‌که یکی از موارد مهم امانت‌داری در دانشگاه‌ها است، ادامه داد: والدین‌ها فرزندان خود را در حقیقت برای یک مأموریت تعلیمی و تربیتی به اساتید دانشگاه‌ها به امانت می‌سپارند.

وی بیان کرد: فرزندان مردم عزیزترین سرمایه‌های آنها هستند و با هیچ مبلغ و نرخی کسی حاضر نیست فرزند خود را معاوضه کند؛ وقتی که این امانت به این میزان گران‌بها است پس امانت‌داران مردم یعنی اساتید دانشگاه‌ها و آموزش عالی باید به این نکته توجه اساسی داشته باشند.

شفیعی گفت: اساتید دانشگاه‌ها و آموزش عالی بدانند که امانت‌داری دانشجویان کار بسیار سنگینی است و در تربیت فرزندان مردم نباید کوتاهی کرد و در انجام مقدمات تهذیب و تربیت جوانان مردم نباید کوتاهی کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان عنوان کرد: اگر در مسیر تهذیب و تربیت جوانان مردم غفلتی صورت گیرد از مصادیق خیانت در امانت است؛ معلم در حوزه و دانشگاه تنها و تنها مسؤول تعلیم بحث‌ها علمی نیست بلکه مسؤول تربیت، رشد، حرکت‌دهی به سمت کمال و بالندگی فرزندان مردم هم است.

شفیعی با اشاره به مسئولیت سنگین و خطیر دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه‌ها باید فرزندان ایران اسلامی را در ترازی تربیت کنند که بتوانند مدیریت جامعه را برعهده گرفته و آن را به خوبی و شایستگی مدیریت کنند. اگر در آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه فرزندان ما به خوبی و شایستگی تربیت شوند، این نوید و بشارت فردای بهتر برای کشور خواهد بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: بدون تردید دانش‌آموختگان حوزه و دانشگاه اگر از دو بال دانش و اخلاق و بینش بهره‌مند باشند، می‌توانند در نقش‌آفرینی خودشان بسیار خوب عمل کنند.

وی با اشاره به شخصیت والای شهید مطهری، بیان کرد: نباید با مرور شهید مطهری به فراموشی سپرده شود، نسل‌ها، جوان‌ها و نوجوان‌ها هم با معارف و دانش به جای مانده از شهید آشنا باشند هم با منش و سلوک شهید مطهری به عنوان یک الگوی درخشان به عنوان یک معلم نمونه آشنا باشند.

شفیعی تأکید کرد: شهید مطهری نمونه یک معلم شایسته و متعهد است که باید مورد توجه و اعتنا باشد و به عنوان یک الگو مورد توجه قرار گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با قدردانی از زحمات دانشگاه‌ها، اساتید و مراکز آموزش عالی، گفت: در تدوین الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت که رهبرمعظم انقلاب آن را یک تکلیف و وظیفه اعلام کردند، نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نقش حساس و تعیین کننده‌ای است.

وی ادامه داد: اگر با نقش‌آفرینی همه و فعالیت فراگیر و علمی بتوان الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت را به مبنای کار و چراغ راه خود تبدیل کرد، قطعا بسیاری از مشکلات و نابسمانی‌های امروز در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مرتفع و جامعه و مردم شاهد تحولات اساسی و بزرگی خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول