اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

روستاها پایه اصلی اقتصادمقاومتی هستند/ تولیدات روستائیان برندسازی می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه برنامه‌های اقتصاد مقاومتی باید براساس نیازهای اشتغال روستایی طراحی شود، گفت: یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی در روستاها شکل می‌گیرد و باید تلاش کنیم محصولات تولیدی روستائیان استان با برند مخصوص به فروش برسد.

روستاها پایه اصلی اقتصادمقاومتی هستند/ تولیدات روستائیان برندسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اقبال عباسی عصر امروز در دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر تشکیل انجمن صنفی فارغ‌التحصیلان رشته‌های حوزه IT و TCT، گفت: متأسفانه به مصوبه جلسه قبل این ستاد در این خصوص بی‌تفاوتی صورت گرفته است؛ این در حالیست که تشکیل این نظام صنفی راهی برای شناسایی افراد توانمند در این حوزه است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه  داد: توجیهات در خصوص عدم تشکیل نظام صنفی فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با کامپیوتر پذیرفتنی نیست و باید این نظام صنفی به‌منظور ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع از مهندسان این حوزه در اسرع وقت تشکیل شود.

وی در ادامه در خصوص عدم ارائه برنامه‌های اقتصاد مقاومتی سال 1398 توسط ادارات به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: برنامه‌های ادارات حداکثر تا دوشنبه هفته آینده به دبیرخانه ارسال شود و اگر برنامه در قالب چارچوب مشخص ارائه نشود اداره مربوطه باید پاسخگو باشد.

عباسی اضافه کرد: در ارائه برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی نباید وظایف ذاتی دستگاه‌ها ارائه شود، بلکه باید برنامه‌های مجزا براساس منویات مقام معظم رهبری طراحی و ارائه شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه عدم پایبندی بانک‌ها به مصوبات هیأت دولت موجب ایجاد مشکل برای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل می‌شود، افزود: زمانی که سرمایه‌گذاران و متقاضیان دریافت تسهیلات به بانک مراجعه می‌کنند و بانک‌ها به بهانه عدم ابلاغ بخشنامه از دادن تسهیلات و بخشودگی جرایم امتناع می‌کنند این مسئله موجب بدبینی مردم به دولت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های اقتصاد مقاومتی باید براساس نیازهای اشتغال روستایی طراحی شود، اظهار کرد: یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی در روستاها شکل می‌گیرد؛ اگر نتوانیم در روستاها اشتغال ایجاد کنیم حتی اگر تمام امکانات را به روستاها ببریم باز هم شاهد مهاجرت روستائیان هستیم.

عباسی ادامه داد: ایجاد مشاغل خُرد در روستاها نیاز به هیچ‌گونه زیرساخت ندارد و تحریم هم نمی‌تواند به آن آسیب بزند؛ همچنین باید گفت ایجاد اشتغال در روستاها براساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستائیان نیاز به هزینه گزاف ندارد و در کمترین زمان می‌تواند بازدهی داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه محصولات تولید روستایی باید با برند خاص در کشور و جهان عرضه شود، عنوان کرد: بسیاری از محصولات تولیدی این استان مانند بادام، گز، فرش، گلیم، چغا، لبنیات و ... به‌صورت خام و با نام سایر استان‌ها در کشور عرضه می‌شود که می‌توان با برندسازی برای این محصولات زنجیره تولید را نیز تکمیل کرد.

شهرستان لردگان به‌عنوان الگوی توسعه در کشور

وی از معرفی شهرستان لردگان به‌عنوان الگوی توسعه در کشور خبر داد و گفت: یک شهرستان دیگر نیز در  راستای الگوی توسعه توسط یک نهادانقلابی به‌صورت جداگانه مورد اجرای طرح‌های اقتصادمقاومتی قرار می‌گیرد.

عباسی در پایان با اشاره به اجرای طرح انتخاب روستاهای طرح هدف اقتصاد مقاومتی، تأکید کرد: در راستای اجرای این طرح مشخص تعداد و نام روستاهایی هدف اقتصادمقاومتی، شغل مدنظر در هر روستا، مشخص دستگاه متولی جهت اجرای این طرح در هر روستا و حل مشکلات بانکی و ضمانتی جهت تسهیل قبل از اجرای طرح باید مدنظر قرار بگیرد.

انتهای پیام/68026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول