اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

وزیر راه وعده احداث 400 هزار مسکن با تسهیلات ویژه برای قشر ضعیف داده است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر وزیر راه و شهرسازی 400 هزار واحدی که تعهد داده است را احداث کند،‌ بی‌تردید می‌تواند تا حدودی قیمت مسکن را پایین بیاورد.

وزیر راه وعده احداث 400 هزار مسکن با تسهیلات ویژه برای قشر ضعیف داده است

سید احسن علوی نماینده مردم سنندج و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص بازار مسکن، اظهار داشت: وضع بازار فعلا متاثر از وضعیت ارزی است اما مسلم این است که شاید بخشی از این بازار تحت تاثیر بحث مالیات بر عواید سرمایه هم قرار بگیرد.

و افزود: اگر وزیر راه و شهرسازی 400 هزار واحدی که تعهد داده است را احداث کند،‌ بی‌تردید می‌تواند تا حدودی قیمت مسکن را پایین بیاورد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا شما در مجلس فشاری برای تعادل و ثبات قیمت مسکن به وزارت راه و شهرسازی نیاوردید،‌گفت: چرا ما با آنها صحبت کردیم؛ و این اتفاق خواهد افتاد؛ آقای روحانی هم فشار آورده که  400 هزار واحد برای قشر آسیب پذیر در سال جاری ساخته شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تسهیلاتی هم برای این امر در نظر گرفته شده است یا خیر، عنوان کرد: بله؛ تسهیلات ویژه هم برای این قشر از سوی بانک مسکن و از طریق شرکت بازآفرینی شهری و بافت فرسوده در نظر گرفته شده و تصمیماتی در این خصوص در حال انجام است. در این صورت فکر می‌کنم در سطح 60 متری می‌توانند ساختمان‌هایی بسازند و زمین‌هایی به صورت رایگان توسط انبوه‌سازان در اختیار آنها قرار دهند.

علوی در پاسخ به اینکه چه ضمانتی برای تحقق وعده‌های ذکر شده وجود دارد، بیان کرد: این دیگر استراتژی دولت است و اگر چنین اتفاقی نیفتد قیمت مسکن بالاتر می‌رود و از طرفی شخص وزیر تعهد کرده که بخش مسکن را فعال کند و اگر این را انجام ندهد بی‌تردید می‌تواند باعث افت وزارت راه، و برنامه‌های وزیر شود و آقای روحانی هم قول داده و تعهد کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: ضمنا این می‌تواند باعث می‌شود بخشی از قیمت مسکن هم بشکند و در غیر اینصورت یک رکود در بخش مسکن ایجاد می‌شود که باز هم موجب گرانی و مشکلات عدیده‌ای مخصوصا برای قشر آسیب‌پذیر خواهد شد.

وی در بخش دیگر از سخنانش عنوان کرد:‌ بحث ما بیشتر خانه‌هایی است که سرپناهی برای قشر آسیب پذیر جامعه باشد که تعداد آنها به بیش از 600 هزار خانوار است.

علوی ادامه داد: 400 هزار مسکنی که می‌خواهند بسازند در برنامه دولت است و وزیر راه هم تند تند این نوید و قول را می‌دهد که این کار را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول