اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

استراتژی صنعتی مطابق با شرایط کشور تدوین شود

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: استراتژی صنعتی بر اساس شرایط کشور تهیه شود.

استراتژی صنعتی مطابق با شرایط کشور تدوین شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمیدرضا طیبی در گردهمایی هم اندیشی و هم‌افزایی پژوهش و توسعه فناوری با بیان اینکه باید استراتژی صنعتی کشور مشخص شود تا بدانیم که در کدامیک از صنایع دنیا قصد حضور داریم، اظهار داشت: استراتژی توسعه صنعتی قبلاً در زمان وزارت آقای جهانگیری در وزارت صنعت تدوین شد، ولی با مشکل عدم توجه به توان تولید ملی مواجه شد، حالا باید استراتژی به‌روزی را برای بخش صنعت کشور داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه رشد تولید ناخالص دنیا به ازای یک‌درصد رشد در تولید کالای تأمین شده معادل ۷ درصد است، گفت: این رقم در ایران ۰.۳ درصد بوده است. 

طیبی با بیان اینکه ۷ درصد ذخایر معدنی جهان در ایران قرار دارد،‌ گفت: هنوز دانش طراحی کارخانجات فراوری متوسط و بزرگ مقیاس را دراختیار نداریم که عواقبی از جمله بالا رفتن هزینه ساخت کارخانه‌ها تا ۴۰ درصد و همچنین نداشتن تحویل‌گیرنده کارخانه ساخته شده توسط شرکت‌های خارجی در کشور را به همراه دارد. 

وی توضیح داد: انفجار مبدل کارخانه ذوب مس خاتون آباد و همچنین مشکلات عدیده فرایندی در کارخانه زرشوران از جمله این عواقب است. 

وی پیشنهاد کرد برنامه مدونی برای توسعه فناوری بومی در سطح ملی و به صورت درازمدت تدوین شود. 

رئیس جهاد دانشگاهی با تأکید بر ضرورت پرهیز از ایجاد واحدهای صنعتی با ظرفیت تولید پایین، گفت: جهاد دانشگاهی آمادگی پذیرش مأموریت‌های کلان ملی در زمینه توسعه فناوری در صنایع معدنی را دارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول