اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«دوشنبه» میزبان کنفرانس بین‌المللی نقش رسانه در صلح پایدار و دموکراسی

کنفرانس بین المللی «نقش رسانه‌ها در صلح پایدار و دموکراسی» 3 می به میزبانی تاجیکستان در شهر «دوشنبه» برگزار می‌شود.

«دوشنبه» میزبان کنفرانس بین‌المللی نقش رسانه در  صلح پایدار و دموکراسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، روز 3 می به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه کنفرانس بین المللی  «نقش رسانه‌ها در صلح پایدار و دموکراسی» برگزار می شود.

در این کنفرانس که توسط شورای رسانه‌های تاجیکستان و دفتر برنامه سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار می‌شود  130 روزنامه نگار و کارشناس از تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، روسیه و افغانستان شرکت می‌کنند.

علاوه بر این نمایندگان بلند پایه دولت و پارلمان تاجیکستان و سازمان‌های بین المللی برای شرکت در این کنفرانس بین المللی دعوت شدند.

در چارچوب کنفرانس مذکور مسائل مربوط به مشکلات رسانه‌ها در عصر دیجیتال و همچنین موضوعاتی در زمینه تقویت پایه‌های اقتصادی، حقوقی و اخلاقی فعالیت رسانه‌ها به عنوان عامل تضمین آزادی و استقلال مورد بحث قرار می‌گیرد.

انتظار می‌رود شرکت کنندگان در مورد فناوری و روندهای جدید، تاثیر آن بر آزادی بیان و توسعه ارزش‌های دموکراتیک و در مجموع اینکه آیا رسانه‌های آزاد به ایجاد دموکراسی در کشور کمک می‌کنند و یا عامل ایجاد ناآرامی‌های اجتماعی هستند، بحث شود.

در پایان کار این کنفرانس توصیه‌هایی نیز تهیه و برای بررسی به ارگان‌های دولتی پیشنهاد می‌شود.

برای نخستین بار این نشست بین المللی به مناسبت آزادی مطبوعات در تاریخ 3 می 1991 میلادی در پایتخت «نامیبیا» شهر «ویندفوک» برگزار شد.

در دسامبر سال 1993 با قطعنامه سازمان ملل متحد این روز رسما به عنوان روز بین المللی آزادی مطبوعات اعلام شد و در تاجیکستان از سال 2001 میلادی از این روز تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول