اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی: طرح گردشگری قنات قصبه گناباد تدوین می‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت: طرح تفصیلی محدوده قنات قصبه گناباد با رویکرد گردشگری تدوین می‌شود.

استاندار خراسان رضوی: طرح گردشگری قنات قصبه گناباد تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در یک‌صد و بیست و سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ، با اشاره به اینکه هدف اقتصاد افزایش سطح رفاه عمومی و بهبود اوضاع اقتصادی مردم است ادامه داد: می‌خواهیم در خراسان رضوی با عنایت امام رضا(ع) کمک جوانان و نخبگان مدل جدیدی را تعریف و اجرا کنیم که الگوی کشور شود و به‌عنوان ساختاری برای جبران عقب‌ماندگی ایران مطرح شود.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در خراسان رضوی 900 هزار میلیارد ریال سپرده بانکی وجود دارد درحالی‌که بودجه عمرانی امسال استان تنها شش هزار میلیارد ریال است و هدایت این حجم از سرمایه به روش و شیوه درست می‌تواند راهگشا و مؤثر باشد. در همین راستا در این جلسه تصمیم داریم با کمک دیگر دستگاه‌ها موانع پیش روی سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های گناباد و بجستان را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: امکانات و سرمایه‌های بسیار خوبی در مناطق روستایی کشور وجود دارد ولی بی‌توجهی به آن‌ها باعث فقر برخی روستاییان شده است.

رزم حسینی افزود: در قالب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی تاکنون با ۵۸ معین اقتصاد مقاومتی تفاهم‌نامه امضاشده است و به دنبال آن هستیم که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان و توانمندسازی اقشار مختلف مردم در مناطق کمتر برخوردار حرکت کنیم.

وی یادآور شد: باید یک مدل مدیریتی با هماهنگی و انسجام‌بخشی جدید تعریف شود که در آن بخش خصوصی حرف اول را می‌زند.

استاندار خراسان رضوی برآورد سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های گردشگری در محدوده قنات قصبه گناباد را 100 میلیارد ریال با اشتغال‌زایی برای 150 نفر اعلام کرد و گفت: از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان می‌خواهیم که طی یک ماه آینده نسبت به صدور مجوز اقامتگاه هتل سنتی در منطقه قصبه گناباد بر اساس ضوابط عرصه و حریم با رویکرد حمایت از سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر اقدام کند. شهرداری گناباد هم با هماهنگی معاونت امور عمرانی استانداری خراسان رضوی باید نسبت به تهیه طرح تفصیلی قنات قصبه گناباد با رویکرد جذب گردشگر داخلی و خارجی طی مدت سه ماه اقدام کرده و نتیجه را به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گزارش دهد. 

وی تأکید کرد: مناطق روستایی و کم برخوردار می‌توانند به مناطق توسعه‌یافته و ثروتمند تبدیل شوند و الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان اجرایی شده و دستاوردهای بسیار زیادی در حوزه توانمندسازی مردم، کارآفرینی و خلق ثروت داشته است.

رزم حسینی ابراز کرد: تفاهم‌نامه‌های 18 پروژه با حجم سرمایه‌گذاری 57 میلیارد تومان در بجستان و 16 پروژه به مبلغ 39 میلیارد تومان در گناباد نهایی شده است.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران، ضمن بررسی طرح‌های رونق تولید در دو شهرستان گناباد و بجستان، تصمیمات لازم برای رفع موانع و مشکلات پیش روی اجرای 42 پروژه سرمایه‌گذاری برطرف شد.

در این جلسه استاندار خراسان رضوی  همچنین به اداره شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی نسبت به تأمین آب شرب شهر بجستان تذکر داد و مقرر شد اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی نسبت به رفع محدودیت در خصوص توسعه 13 روستا در بجستان با نظر موافق استان ظرف مدت یک هفته اقدام کند.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول