اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

فارس من| تغییر قانون سهمیه ایثارگران به عهده مجلس است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سهمیه ایثارگران در کنکور بر اساس قوانین مجلس شورای اسلامی و تنها مرجع تصمیم گیری در این زمینه نیز مجلس است.

فارس من| تغییر قانون سهمیه ایثارگران به عهده مجلس است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، کنکور و رقابتی که داوطلبان برای کسب صندلی دانشگاه‌های معتبر دولتی دارند همواره مورد توجه خانواده ها بوده است. با توجه به اینکه حتی پاسخ به یک تست بیشتر نیز می تواند رتبه داوطلبان را تغییر دهد، تمام اتفاقات حاشیه ای می تواند در جایگاه خود مهم باشد و همین امر باعث می شود تا وجود گزینه‌هایی نظیر استفاده از سهمیه، آنان را حساس کند.

تعداد زیادی از مخاطبان در سامانه فارس من با اشاره به  سهمیه ایثارگران  در کنکور سراسری درخواست کردند تا سهمیه های کنکور 98 ایثارگران ، اصلاح شود.در این درخواست مطرح شده : ما همیشه و در همه حال مدیون رشادت ها و فداکاری های ایثارگران بوده وهستیم و بر هیچ کسی دلاوری این عزیزان پوشیده نیست اما سهمیه ای که به فرزندان ایثارگران بالاخص به ایثارگران بالای 25 درصد در کنکور می دهند باعث شده که با رتبه های بسیار بالا و درصد های پایین در بهترین رشته ها قبول شوند ودر حق بسیاری از نخبه های کشور که رتبه های بسیار خوبی داشتند اجحاف شود و نتوانند در رشته مد نظر قبولی کسب کنند .

به منظور پیگیری این درخواست با منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت وگو کردیم.غلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی فارس، درباره سهمیه ایثارگران توضیح داد: براساس مصوبه ای که پیش از این وجود داشته است، سهمیه ایثارگران گستردگی زیادی دارد و به حدی است که در برخی از رشته ها حتی به اندازه سهمیه ایثارگران داوطلب وجود ندارد.

وی تأکید کرد: ما بر اساس مصوبات عمل می کنیم و تغییرات در سهمیه پس از تصویب مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد.

غلامی خاطرنشان کرد: تغییرات در مورد سهمیه ایثارگران بر اساس قوانینی انجام می شود که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و تنها مرجع تصمیم گیری برای این موضوع مجلس است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول