اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش سوریه برای پاکسازی مناطق شرقی از بقایای داعش دست به کار شد

ارتش سوریه در حال ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به شرق این کشور به منظور آغاز عملیات پاکسازی باقیمانده‌های داعش در این منطقه است.

ارتش سوریه برای پاکسازی مناطق شرقی از بقایای داعش دست به کار شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه در حال ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به شرق این کشور، به ویژه استان دیرالزور است.

یک منبع نظامی در اتاق عملیات ریف شرقی حمص گفت که جنگنده‌های سوری دوشنبه (روز گذشته) اهداف متحرک متعلق به گروه تروریستی داعش را در امتداد صحراهای «السخنه و شرق تدمر» بمباران کردند.

این منبع به روزنامه الوطن گفت که این جنگنده‌ها خصوصا تحرکات داعش به سمت مناطق اطراف «سد عویرض»، منطقه «حمیمه» و جاده ارتباطی بین «حمیمه و نیروگاه دوم» واقع در نزدیکی مرزهای دیرالزور و حمص را هدف قرار دادند که در جریان این حملات، شماری از عناصر داعش کشته و زخمی شدند.

همزمان با حملات هوایی، یگانهای ارتش سوریه، با عناصر داعش در چند جبهه عملیاتی به سمت صحرای «السخنه» درگیر شدند.

منبع مذکور اعلام کرد که ارتش سوریه تجهیزات نظامی جدیدی به سمت صحرای شرقی ارسال کرده است تا بتواند این منطقه را از وجود عناصر باقی مانده داعش پاکسازی کند.

وی تصریح کرد که ارتش سوریه در حال حاضر، مشغول تثبیت مواضع خود در صحرای شرقی به ویژه اطراف بیابان السخنه است و تحرکات داعش را در این منطقه تحت نظر دارد تا این مواضع، نقطه آغاز عملیات پاکسازی باشد که ارتش سوریه طی روزهای آتی آن را کلید خواهد زد.
الوطن نیز در ادامه گزارش داد که «پس از خروج داعش بیش از یک ماه پیش از آخرین مخفیگاههایش در شرق دیرالزور که به موجب توافق با "نیروهای دموکراتیک سوریه" و ائتلاف بین‌المللی [به رهبری آمریکا] صورت گرفت، [داعش] بر شدت حملات خود به مواضع ارتش افزوده و از شدت این حملات علیه قسد و ائتلاف بین‌المللی کاسته است».

منابع خبری چندی پیش اعلام کردند (+) که داعش با کُردها و آمریکا به توافق رسیده است تا از شهرک «الباغوز» خارج شود. نیروهای دموکراتیک که به اختصار «قسد» نامیده می‌شوند، شبه‌نظامیان کُردی هستند که تحت حمایت واشنگتن قرار دارند.

هسته‌های پنهان داعش در منطقه‌ای که مساحت آن به 4 هزار کیلومتر مربع می‌رسد، مستقر هستند. این منطقه از سلسله جبال «أبو رجمین» در شمال شرق تدمر تا صحرا و ریف غربی دیرالزور امتداد دارد. عناصر داعش همچنین در صحرای السخنه و شمال استان سویداء (جنوب سوریه) حضور دارند.

پیشروی ارتش سوریه در برابر «قسد» در استان رقه
در همین ارتباط، پایگاه خبری «رأی الیوم» گزارش داد که ارتش سوریه روز گذشته به سمت مواضع تحت تسلط نیروهای دموکراتیک در جنوب غرب رقه پیشروی کرده است.

این پیشروی که با پشیبانی هوایی جنگنده‌های روس و سوری صورت گرفت، در عمق سه کیلومتر بود؛ به گونه‌ای که ارتش از روستای «جعیدین» به سمت شرق پیشروی خود را آغاز کرد و به «هورة الجریات» و منطقه «شعیب الذکر» در غرب رسید.

رأی الیوم با اشاره به اینکه «نیروهای قسد به سرعت عقب‌نشینی کردند تا مواجهه نظامی صورت نگیرد»، گزارش داد که تحرکات نظامی ارتش سوریه، با تحرکات اعتراضی ساکنان ریف دیرالزور متقارن و همزمان شده است.

مردم دیرالزور چند روز متوالی است که به خیابانها می‌آیند و علیه شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا شعار سر می‌دهند (+) و خواستار اخراج آنان از این مناطق هستند.

به گزارش این پایگاه، اعتراض ساکنان این مناطق، به قاچاق نفت و گاز سوریه توسط نیروهای دموکراتیک از منطقه شرق فرات به «الحسکه» (شمال شرق سوریه) و از آنجا به کردستان عراق است. به همین دلیل، معترضانِ خشمگین از سرقت نفت سوریه، مسیرهای ارتباطی اصلی را بستند، و نیروهای کُرد با تیراندازی به سمت آنان، قصد داشتند آن را باز کنند که این مسئله قربانیانی را در پی داشت.

بنا بر این گزارش، آمریکاییها برای اینکه وانمود کنند به مطالبات ساکنان این مناطق احترام می‌گذارند، عناصر قسد را از میدانی گازی «کونیکو» در شرق دیرالزور اخراج کردند، ولی منابع محلی اعلام کردند که «هر چند در ظاهر هدف نیروهای آمریکایی کاهش خشم ساکنان از اقدامات قسد و قاچاق نفت است... ولی واقعیت این است که نیروهای آمریکا می‌ترسند که تسلط نیروهای کُرد بر این میدان از دست برود و به همین دلیل، تحت حراست نیروهای آمریکایی قرار دارد».

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول