اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

58 درصد از فارغ‌التحصیلان مراکز علمی کاربردی شهرداری جزء کارکنان نیستند

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه 58 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های علمی کاربردی شهرداری تهران مربوط به کا رکنان خارج از شهرداری هستند، گفت: بازنگری این مراکز ضرورت دارد.

58 درصد از فارغ‌التحصیلان مراکز علمی کاربردی شهرداری جزء کارکنان نیستند

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، صدراعظم نوری در صد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در ارتباط با ساماندهی مراکز علمی کاربردی شهرداری تهران اظهار داشت: شهرداری از دهه 70 تلاش کرده در جهت ارتقاء سطح کیفی نیروها این مراکز را  راه‌اندازی کند بر همین اساس با برخی از دانشگاه‌ها توافق کرد که نیروهای خود را معرفی و هزینه‌هایی در این زمینه پرداخت شود.

وی افزود: به مرور زمان به دلایل مختلف بحث راه‌اندازی مراکز علمی کاربردی ایجاد شد ابتدا با دو مرکز صورت گرفت و امروز حدود 10 مرکز علمی و کاربردی در شهرداری داریم و آموزش‌های مختلفی در این مراکز ارائه می‌شود.

صدراعظم نوری با بیان اینکه تا کنون بیش از 12 هزار و 980 نفر از این دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند، گفت:‌42 درصد این افراد کارکنان شهرداری و 58 درصد از کارکنان خارج از شهرداری بوده‌اند.

وی بیان داشت:‌موضوعات آموزشی به غیر از مسئله مترو، آتش‌نشانی، پیشگیری و مدیریت بحران همان مواردی بوده که در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی تدریس می‌شود و شهرداری منابع خود جایی متمرکز کرده که جزء وظایفش نیست.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: وضعیت آموزشی در این مراکز باید مشخص شود و همچنین به این سوال پاسخ داده شود که آیا آموزش‌ها ارتقاء سطح کیفیت نیروها را به همراه داشته و هزینه‌ها در این زمینه چقدر بوده است. 

 وی تصریح کرد: از نظر ما باید بازنگری‌های لازم در این زمینه صورت گیرد و مجوزها مورد بررسی قرار داده شود ما از مسئولین مربوطه دانشگاه‌ خواسته‌ایم گزارش دهند به نظر ما این مراکز می‌تواند ظرفیتی باشد به شرط اینکه مجوز لازم را بگیرند و از موازی‌کاری جلوگیری شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول