اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

دانشگاه D8 می‌تواند قطب اندیشمندان و مخترعان جهان اسلام باشد

دبیر سازمان همکاری‌های اقتصادی کشورهای در حال توسعه D8 گفت: دانشگاه D8 می‌تواند قطب اندیشمندان و مخترعان جهان باشد و ما بر این باور هستیم که در حال حاضر هزاران بوعلی سینا در جهان وجود دارد که می‌تواند از ظرفیت‌های خود استفاده کند.

 دانشگاه D8  می‌تواند قطب اندیشمندان و مخترعان جهان اسلام باشد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، داتوکو جعفرکوشاری دبیر سازمان همکاری‌های اقتصادی کشورهای در حال توسعه D8 در نشست هیات امنای دانشگاه D8 که صبح امروز در محل وزارت علوم برگزار شد، گفت: دانشگاه بوعلی سینا همدان برای ایجاد و تاسیس دانشگاه بین‌المللی D8  همکاری زیادی داشته و خوشحالم که عضو انجمن ارزشمند و معتبری هستم که توانسته برای تعاملات بین‌المللی فعالیت کند. 

وی افزود: ابوعلی سینا به عنوان یک متفکر دایره‌المعارف شناس و استاد در جهان به عنوان یک چهره علمی و روشنفکر شناخته می‌شود.

جعفرکوشاری تاکید کرد: در نقشه راه همکاری‌های D8 در بازه زمانی 10 ساله برای ارتقاء همکاری‌ها و با هدف نهادینه ساختن این ارتباطات به فکر تشکیل مرکز تحقیقاتی یا نهاد پژوهشی شدیم که بر این اساس این دانشگاه شکل گرفت. 

وی اضافه کرد: دانشگاه D8 می‌تواند از طریق تبادلات بین دانشگاهی در زمینه مبادله دانشجو مشارکت بین‌المللی این گروه را فعالتر کند. 

جعفرکوشاری ادامه داد: دانشگاه D8 به منزله حکم قطب دانشمندان و اندیشمندان و مخترعان جهانی است و ما بر این باور هستیم که در حال حاضر هزاران بوعلی سینا در جهان وجود دارد که می‌تواند از ظرفیت‌های خود استفاده کند و علوم اسلامی را افزایش دهد. 21 دانشگاه از طرف دولت برای عضویت در این دانشگاه منصوب شده‌اند و ایجاد برنامه‌های تبادلات دانشجویی باعث می‌شود تا این دانشگاه روز به روز ارتقاء پیدا کند. 

در ادامه یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: از زمان اعلام موضوع تأسیس دانشگاه بین‌المللی D8 دانشگاه بوعلی همدان تمامی امکانات و تسهیلات لازم را برای تأسیس این دانشگاه فراهم کرده است، بر همین اساس در ماه آوریل ۲۰۱۸ دبیرخانه دانشگاه D8 تاأسیس شد و با مشارکت وزارت علوم و سازمان همکاری‌های اقتصادی D8 تمامی اسناد قانونی مرتبط با ایجاد دانشگاه فراهم شد.

محمدی‌فر ادامه داد: همچنین در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ اولین نشست مراجع ارتباطات دانشگاه بین‌المللی D8 در دانشگاه بوعلی‌سینای همدان برگزار شد و تعدادی از مسئولین عالی‌رتبه از سوی وزرای آموزش عالی کشورهای عضو و مدیران ارشد در این نشست شرکت کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این دانشگاه به عنوان دانشگاه مؤسس D8 آمادگی خود را برای حمایت کامل از دانشگاه بین‌اللملی D8 اعلام کرده است و برای ارتقای کیفی دانشگاه D8 نیاز به مساعدت هیأت علمی داریم. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول