اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

خروج صادرکنندگان حرفه‌ای از چرخه صادرات/ سیاست‌های ارزی پدیده صادرکنندگان موقت را شکل داد

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با انتقاد به سیاست‌های ارزی کشور گفت: این سیاست‌ها در سال گذشته منجر به شکل گیری پدیده صادرکنندگان موقت شد.

خروج صادرکنندگان حرفه‌ای از چرخه صادرات/ سیاست‌های ارزی پدیده صادرکنندگان موقت را شکل داد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا مودودی امروز در نشست شورای راهبردی توسعه صادرات با بیان اینکه سیاست‌های ارزی در سال گذشته منجر به خروج تعدادی از صادرکنندگان حرفه‌ای از چرخه صادرات کشور شد، گفت: براین اساس صادرکنندگانی که سابقه صادراتی نداشتند، وارد این عرصه شدند. 

سرپرست سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه باید با ارائه راهکارهای مناسب در سیاستگذاری‌های ارزی تغییراتی ایجاد کرد، افزود: هدف از تشکیل شورای راهبردی توسعه صادرات غیر نفتی در سازمان توسعه تجارت بهره‌گیری از نظرات کارشناسان صادرات است. 

وی با بیان اینکه باید حداکثر استفاده را از ظرفیت بخش خصوصی در امر صادرات غیرنفتی داشت، بیان داشت: در شرایط کنونی به جای اصرار بر بازگشت ارز باید تلاش کرد مواد اولیه واحدهای تولیدی فراهم شود تا اشتغال ایجاد شود و برای این منظور باید شرایطی را فراهم کرد تا صادرکنندگان برای واردات مواد اولیه کمک کنند. 

مودودی با اشاره به تاکید اعضای شورای راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی به تک نرخی شدن ارز بیان داشت: اعضا این شورا معتقدند که ارز چند نرخی رانت و فساد ایجاد می‌کند. 

وی با اشاره به تفاوتی که بین صادرکنندگان یک میلیون دلاری و مبالغ بالاتری برای بازگشت ارز حاصل از صادرات وجود دارد، گفت: اعضای شورای راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی معتقدند که این موضوع منجر به آشفتگی و رقابت منفی در صادرات می‌شود. 

سرپرست سازمان توسعه تجارت  با بیان اینکه سیاست‌های ارزی کشور منجر به شکل‌گیری صادرکنندگان موقت شد، گفت: ارز حاصل از صادرات این افراد به شیوه‌ای که بانک مرکزی به کشور برنمی‌گردد. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول