اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

معاون وزیر کار: به دنبال اجرایی شدن بیمه‌ بیکاری سیل‌زدگان هستیم

معاون وزیر کار گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تلاش است که بیمه‌ بیکاری کارگران مناطق سیل‌زده را اجرایی کند.

معاون وزیر کار: به دنبال اجرایی شدن بیمه‌ بیکاری سیل‌زدگان هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نصراله بازوند پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از کارگران نمونه استان اصفهان با اشاره به اهمیت جایگاه کار و کارگر در کشور اظهار کرد: کارگران نقش مهمی در رونق تولید و تقویت چرخه اقتصاد ایفا می‌کنند.

معاون وزیر کار با متفاوت خواندن استان اصفهان از سایر استان‌ها خاطرنشان کرد: محیط اقتصادی و صنعتی اصفهان از سایر استان‌ها متفاوت است و یکی از شاخص‌هایی که این تفاوت را نشان می‌دهد، وجود 3 نخبه کارگری اصفهانی بین 11 نخبه کارگری کل کشور است.

وی ادامه داد: میزان بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی استان اصفهان 1.2 میلیون نفر از 20 میلیون نفر کل کشور هستند اما همین جامعه آماری، 35 درصد از نخبگان کارگری کشور را در دل خود دارد.

بازوند یادآور شد: در سال جاری، بروز برخی مشکلات، شرایط را برای کارگران سخت کرد و یکی از این اتفاقات، وقوع سیل در 24 استان کشور بود که تعداد زیادی را از کار بیکار کرد.

معاون وزیر کار متذکر شد: در پی وقوع سیل، بسیاری از کارگاه‌ها ویران شد و زمین‌های کشاورزی زیادی از بین رفت؛ در چنین شرایطی از همه تقاضا دارم که به کمک سیل‌زدگان شتافته و تصور نکنند که مشکلات سیل در همین چند هفته به پایان رسیده؛ بلکه اکنون زمان بازسازی خانه‌ها و کارگاه‌های تخریب شده است و همه باید کمک کنیم.

وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همه این مدت تلاش کرد که در گام اول با اجرایی کردن بیمه بیکاری برای این کارگران، مرهمی بر دل آن‌ها باشد و تلاش وزارتخانه این است که با استفاده از ظرفیت‌های خود برای بازسازی مناطق سیل‌زده اقدام کند.

ادامه صحبت‌های معاون وزیر کار به بحث تحریم اختصاص یافت و در این رابطه گفت: تحریم‌ها هم منشأ تهدید هستند و هم منشأ فرصت و استفاده از آن‌ها بستگی به عملکرد ما در داخل کشور دارد.

بازوند تقویت ظرفیت داخلی، رونق صادرات، توجه به شاخص‌های بهره‌وری و توجه به تولید داخلی را فرصت‌های تحریم دانست و در خصوص تهدیدهای آن یادآور شد: امکان قاچاق برخی کالاها، رواج دلالی و محدودیت در برخی مواد اولیه، از جمله تهدیدهای تحریم است که با بررسی دقیق می‌توان آن‌ها را نیز به فرصت تبدیل کرد.

انتهای پیام/63062/ص30/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول