اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرمانده زندان «گوانتانامو» برکنار شد

ارتش آمریکا اعلام کرد فرمانده زندان «گوانتانامو» از سمت خود برکنار شده و فعلا معاون وی ریاست این مرکز را بر عهده گرفته است.

فرمانده زندان «گوانتانامو» برکنار شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی ارتش آمریکا روز یکشنبه (به وقت واشنگتن) اعلام کرد دریابان «جان رینگ» فرمانده بازداشت «گوانتانامو» که بر اساس برنامه کمتر از دو ماه دیگر بازنشست می‌شد، از سمت خود اخراج شده است.

به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز»، دریابد «کریگ اس. فالر» فرمانده مقر جنوبی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای درباره دلیل برکناری رینگ نوشته است که اعتقاد به توانایی این ژنرال آمریکایی برای انجام وظایف محوله، از دست رفته است.

بر اساس این بیانیه، مسئولیت فرماندهی گوانتانامو فعلا به سرتیپ «جان هاسی» معاون رینگ سپرده شده است.

سرهنگ «آماندا آزوبویک» سخنگوی مقر جنوبی ارتش آمریکا برکناری رینگ را به بازدید اخیر رسانه‌ها از زندان گوانتانامو نامرتبط توصیف کرده و گفته است که تصمیم به برکناری او نتیجه تحقیقاتی است که از ماه گذشته آغاز شده است.

رینگ که فرماندهی ناو هواپیمابر «نیمیتز» را هم در کارنامه دارد، سال گذشته میلادی به فرماندهی زندان گوانتانامو منصوب شد و از آن زمان بارها به رسانه‌ها گفته بود که برای نگهداری ۱۵ بازداشتی سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) که چند عضو ارشد گروه تروریستی «القاعده» از جمله آن‌ها هستند، باید زندان تازه‌ای ساخته شود. کنگره با این درخواست مخالفت کرده است.

زندان گوانتانامو با نام رسمی «بازداشتگاه گوانتانامو» که در یک پایگاه نظامی واقع در منطقه اشغال‌شده‌ گوانتانامو کوبا احداث شده، از سال ۲۰۰۲ محل نگهداری افرادی است که آمریکا آن‌ها را با ادعای ارتباط با تروریسم بازداشت کرده است. سازمان عفو بین‌الملل در چندین گزارش تشریح کرده است که بازداشت‌شدگان در این مرکز تحت شکنجه‌های روحی و جسمی قرار گرفته‌‌اند و حقوق آن‌ها نقض شده است. با وجود وعده «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای تعطیلی این مرکز، این زندان همچنان فعال است و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا هم با صدور فرمانی مجوز ادامه نامحدود فعالیت این مرکز را صادر کرده است. در حال حاضر ۴۰ بازداشتی و ۱۸۰۰ نیروی نظامی و غیرنظامی ارتش آمریکا در این مرکز مستقر هستند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول