اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

میزبانی مسابقات بین‌المللی شطرنج فرصت مناسبی برای توریسم گردشگری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج در بنای تاریخی کاروانسرای شاه‌عباسی بیستون فرصتی برای انعکاس زیبایی‌های کرمانشاه و تاریخ و تمدن غنی آن به مردم جهان است.

میزبانی مسابقات بین‌المللی شطرنج فرصت مناسبی برای توریسم گردشگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نخستین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج، جام بیستون در کاروانسرای شاه‌عباسی بیستون با حضور 200 ورزشکار داخلی و خارجی از 9 کشور در 2 جدول آغاز شده است.

در این دوره از مسابقات ورزشکارانی از کشورهای ارمنستان، چین، پرتغال، افغانستان، اتریش، غنا، نپال، دانمارک و ایران از هشتم تا چهاردهم اردیبهشت‌ماه به مدت یک هفته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه درخصوص برگزاری این مسابقات به میزبانی کاروانسرای شاه‌عباسی بیستون، اظهار داشت: استان کرمانشاه دارای قابلیت‌های بسیار ویژه و خاصی از لحاظ طبیعی، آثار تاریخی و فرهنگ بسیار قوی است و برگزاری این مسابقات در این بنای تاریخی فرصتی برای انعکاس زیبایی‌های کرمانشاه و تاریخ و تمدن غنی آن به مردم جهان است.

مهرداد سالاری با اظهار امیدواری، ادامه داد: امیدواریم در مدتی که ورزشکاران در استان کرمانشاه حضور دارند بتوانند از این قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری بازدید کرده تا زمینه معرفی آین آثار‌های طبیعی و تاریخی به سایرین فراهم کنیم.

وی افزود: برگزاری مسابقات ورزشی در این مکان فرهنگی زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا ورزشکاران با جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه آشنا شده و اسباب معرفی آن به سایر مردم کشور خود را نیز فراهم کنند.

وی ادامه داد: در متون قدیمی ما شطرنج با نام «چطرنگ» یاد شده است و این مساله نشان از سابقه تاریخی این رشته ورزشی در کشور ایران دارد و بسیار خوشحالیم که این مسابقات در یک مکان تاریخی و فرهنگی برگزار می‌شود و از طرف مجموعه استانداری به تمام ورزشکاران حاضر در این مسابقات خوش آمد می‌گویم.

سالاری با اشاره به ارتباط فعالیت عمرانی و ورزش شطرنج، گفت: از من در مورد ارتباط شطرنج و فعالیت‌های عمرانی سئوال می‌شود و باید گفت که  در هر 2 حوزه عمران و بازی شطرنج شاهد استفاده از قدرت تفکر، ذهن و توانایی‌های مغزی انسان هستیم، این مهم این 2 موضوع را به هم ارتباط می‌دهد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز، حضور ورزشکاران رشته ورزشی شطرنج در این  مکان تاریخی را افتخاری برای استان دانست.

صابر رحیمی افزود: صرف‌نظر از نتیجه مسابقات، امیدواریم حضور ورزشکاران در استان کرمانشاه شرایط ارسال پیام صلح، دوستی، مودت و برادی ملت ایران به سایر نقاط جهان را فراهم کند.

وی با اشاره به فرهنگ غنی مردم استان کرمانشاه، گفت: انسانیت، جوانمردی، اخلاق و ایمان به خدای متعال چهار خصلت اصلی مردم استان کرمانشاه و دیار بیستون است و امیدواریم بر پایه این خصایل نیک میزبانی خوبی برای این ورزشکاران در هنگام برگزاری این مسابقه باشیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول