اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

نظام ارتقای اساتید با افزایش تعداد مقالات در شان جمهوری اسلامی نیست

معاون علمی پژوهشی وفناوری سازمان بسیج گفت: نظام ارتقای اساتید با افزایش تعداد مقالات در شان جمهوری اسلامی نیست و معتقدیم هیئت های علمی باید مسئله محور باشند و در جهت حل مشکلات بکوشند.

نظام ارتقای اساتید با افزایش تعداد مقالات در شان جمهوری اسلامی نیست

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مهدی رحیمی معاونت علمی و پژوهشی و فناوری بسیج در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دانشکده فناورهای نوین دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: امروزه هدف مشخصی را برای کشور قائل هستیم و آن هدف مشخص تاکید بر اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان است. پر تاثیرترین موضوعی که باعث اقتدار می شود مسئله علم و جهاد علمی است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم انقلاب و ارزش هایمان را به جهان صادر کنیم باید از لحاظ علم غنی شویم. برای جهاد علمی بدیهی است که باید کارهای بزرگ را با تلاش و مجاهدت انجام دهیم تا بتوانیم آنها را به ثمر برسانیم. در دوران جنگ بهترین جوانان به جبهه جنگ حق علیه باطل رفتند و خودشان را فدای آسایش و امنیت کشور کردند آنها شرایط را مهیا کردند تا ما بتوانیم اقتدار کشور را به ارمغان آوریم.

رحیمی ادامه داد: حضرت آیت الله خامنه ای در رابطه با جهاد علمی می فرمایند که وقتی دانشمندی بر روی پروژه تحقیقاتی کار می کند گذشت زمان را احساس نمی کند تلاشش را می کند تا بتواند حقیقت زنده را به جامعه تحویل دهد. این در واقع همان تفکر جهادی است که باید همه اقشار جامعه داشته باشند. 

معاونت علمی و پژوهشی و فناوری بسیج اضافه کرد: شاخصه اصلی در جهاد علمی کار برای جامعه و فدایی در راه جامعه است. شما دانشجویان و تشکل های دانشجویی هدف اصلی برای مرجعیت و اقتدار علمی در کشور هستید.

وی تصریح کرد: اگر می خواهید در جهت علمی راه میانبر را پیش بگیریم باید به فکر ایجاد قرارگاه جهاد علمی باشیم. همان طور که در پروژه های دفاعی قرارگاه جهاد علمی را راه اندازی کرده ایم باید در این مسیر نیز قرارگاهی را راه اندازی کنیم.

رحیمی  تاکید کرد: قرارگاه جهادی اهدافی دارد، یکی از اهداف این قرارگاه این است که اشراف کامل به نیازمندی ها و توانمندی های کشور داشته باشد. جلوگیری از موازی کاری و حرکت های بی نظم در جامعه از دیگر اهداف قرارگاه است.

معاونت علمی و پژوهشی و فناوری بسیج افزود: یکی دیگر از اهداف این قرارگاه پیشنهاد رشته های جدید است تا دانشجویان بتوانند در آن تحصیل کنند و بتواند برای سی سال آینده مثمرثمر باشد.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت صحیح دانش و چرخه تولید علم و ثروت به خوبی در کشور انجام نمی شود، در این چرخه ما از فکر و اندیشه به فناوری می رسیم ولی در نهایت قبل از تولید محصول کار را رها می کنیم. 

رحیمی تصریح کرد: باید بتوانیم امکانات و استعدادها را در کشور به خط کنیم، پیشنهاد ما پیگیری راه اندازی قرارگاه جهاد علمی با حضور همه جوانان برای کشور بدون سوءگیری های سیاسی است. ما در معاونت علمی سازمان بسیج 6 راهبرد اساسی داریم. یکی از راهبردهای اساسی در حوزه علم و فناوری تشکیل زنجیره علم تا ثروت است یعنی چرخه تولید علم را غنی کنیم. به این منظور ما در درون سازمان و در خارج از آن تلاش های زیادی را انجام داده ایم. 

معاونت علمی و پژوهشی و فناوری بسیج اظهار داشت: نظام ارتقای اساتید موجود در شان جمهوری اسلامی نیست و ارتقای اساتید با افزایش مقاله های آنها کار درستی نیست، ما معتقدیم هیئت های علمی باید در جهت حل مسائل جامعه بکوشند. در واقع باید مسئله محور باشند. اگر این اتفاق رخ دهد دانشجویان به سوی فناوری هجوم خواهند آورد.

وی بیان کرد: راهبرد بعدی ما، جریان سازی علمی است. اگر جریان سازی علمی رخ دهد می توانیم یک فناوری جدید را تولید کنیم. اگر مرکز فناوری در جهت فناوری های نوین کار کند دقیقا به سمت مرجعیت علمی حرکت می کنیم.

رحیمی گفت: از دیگر راهبردهای ما شناسایی مسائل و مشکلات کشور و حل آنها توسط پتانسیل های سخت افزاری و نرم افزاری است.

معاونت علمی و پژوهشی و فناوری بسیج خاطر نشان کرد: 24 مرکز حمایت از فناوری را در کشور راه اندازی کرده ایم که 6 مورد از آنها دارای فناوری نو هستند و امیدواریم با همکاری دانشگاه علم و صنعت و با کمک اساتید دانشگاهی و دانشجویان بتوانیم فناوری های جدیدی را به جامعه ارایه دهیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول