اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ذاکری: دانشگاه ها باید به سمت فناوری پیش روند/ آغاز مطالعات بنیادی 30 درصد از پایان‌نامه‌ها

رییس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: امروز باید دانشگاه ها علاوه بر غافل نشدن از مطالعات کاربردی، به سمت فناوری پیش روند.

ذاکری: دانشگاه ها باید به سمت فناوری پیش روند/ آغاز مطالعات بنیادی 30 درصد از پایان‌نامه‌ها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، جبار علی ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت ایران در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دانشکده فناوری‌های نوین که ظهر امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد گفت: دانشکده های فناوری نوین و مهندسی پیشرفت دو دانشکده نوپا هستند که توانستند در مدت زمان کوتاهی گام های خوبی را برای ورود به فناوری نو ظهور بردارند در واقع هدف از تشکیل این دو دانشکده علاوه بر ایجاد رشته های کلاسیک دستاوردهای فناورهای جدید است که نه تنها در سال گذشته بلکه امروز شاهد نتایج آن با ۲۵محصول هستیم.

وی افزود: دانشگاه علم وصنعت ایران افق روشنی را برای خود ترسیم کرده است که امیدوارم این دانشکده های نو پا علاوه بر فعالیت هایی که دارند پیشنهاداتی را برای پیشرفت های نوین ارایه کنند.

ذاکری اضافه کرد: اعضای هیات علمی دانشکده فناوری های نوین همه جوان هستند و با توجه به تعهدی که به نظام دارند سعی کرده اند در مسیر توسعه و فناوری خاص فعال شوند به طوری که در قالب مسله محور بودن فعالیت هایشان بخشی از مشکلات کشور را رفع کنند البته باید بگویم بزودی مقاطع کارشناسی و دکتری نیز به مقطع کارشناسی ارشد در این دو دانشکده اضافه می شود.

وی افزود: معاونت پژوهشی و شورای دانشگاه موضوع ارتباط با صنعت را به جدیت پیگیری می کنند، از طرفی ما مطالعات بنیادی  را در ۳۰درصد پایان نامه ها شروع کردیم البته مطالعات کاربردی هم در دانشکده های ما وجود دارد.

رییس دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: تاکید ما بر این است که از مطالعات کاربردی غافل نشویم و برای رفع مشکلات از آنها بهره ببریم؛ امروز باید دانشگاه هابه سمت فناوری پیش روند و به سوی نسل سوم حرکت کنند، از طرفی گام های بعدی در خصوص تشکیل شرکت های دانش بنیان است تا بتوانند تولیداتشان را در جامعه ارایه دهند تا مشکلات صنعتی رفع شود.

ذاکری در پایان گفت: با ۵ نهاد مختلف تفاهم نامه همکاری امضاء کردیم که می توان به سازمان فضایی؛ سازمان بسیج مستضعفین، شرکت فناوری و نوآوری رضوی، صنایع شرکت الکترونیکی فناوری علمی و صنعتی و مرکز توسعه فناوری های راهبردی اشاره کرد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول