اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بیکار شدن مردم «عرب رودبار» در پی سیل اخیر/ 100 درصد روستا و اراضی «چم‌شیر» زیر آب رفتند

منازل، اراضی کشاورزی و باغ‌های بسیاری در منطقه «عرب رودبار» بر اثر سیل زیر آب رفته و صدها میلیارد تومان خسارات به منطقه وارد شده و حالا پرداخت خسارات به سیل‌زدگان، اصلی‌ترین مطالبه مردم این منطقه است.

بیکار شدن مردم «عرب رودبار» در پی سیل اخیر/ 100 درصد روستا و اراضی «چم‌شیر» زیر آب رفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، روستای «عرب رودبار» در شهرستان سیروان از جمله مناطقی است که طی سیل ماه گذشته متحمل خسارات بسیار زیادی شد، در حالی که براساس گفته مردم منطقه این خسارات آن‌گونه که باید توسط رسانه‌ها مورد توجه قرار نگرفته است.

منازل، اراضی کشاورزی و باغ‌های بسیاری در این منطقه بر اثر سیل زیر آب رفته و شاهد صدها میلیارد تومان خسارات در این منطقه بودیم که اکنون پرداخت خسارات به سیل زدگان از اصلی‌ترین مطالبات مردم این منطقه است.

آسیب به باغات منطقه عرب رودبار

محمد زمانی یکی از باغداران این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: صدها هکتار از باغات منطقه عرب رودبار به زیر آب رفته و این در حالی است که این حادثه آن‌گونه که باید از طرف رسانه‌ها مورد پیگیری قرار نگرفته است.

وی افزود: کشاورزان و باغداران این منطقه در پی وقوع سیل متحمل خسارات بسیاری شده‌اند و تکلیف آن‌ها مشخص نیست و علاوه بر این زیر آب رفتن خانه‌ها نیز از طرف دیگر فشارهای روحی و روانی بسیاری را به مردم وارد کرده است.

لزوم توجه مسوولان جهت واگذاری زمین به کشاورزان

رضا فرخی یکی از کشاورزان این منطقه نیز گفت: چندین ماه است که برای کشت گندم در اراضی کشاورزی تلاش کردم اما متاسفانه تمام محصولی که کشت کرده بودم بر اثر سیل ماه گذشته از بین رفت.

وی افزود: با توجه به شدت خسارات به اراضی کشاورزی و باغ‌های منطقه عرب رودبار از مسوولین درخواست می‌کنیم که برای کمک به کشاورزان و باغداران این منطقه چاره‌اندیشی کنند.

این کشاورز اضافه کرد: آواره شدن مردم و ترک خانه‌هایشان از دیگر مشکلاتی است که اکنون مردم این منطقه با آن مواجه‌اند و تا‌کنون اقدامی جهت واگذاری زمین از سوی مسوولان انجام نشده است.  

خسارات به 105 هکتار از باغ‌های شهرستان سیروان

احمد محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیروان در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: 105 هکتار از باغ‌های این شهرستان به ارزش 100میلیارد تومان زیر آب رفته است.

وی افزود: همچنین بر اثر زیر آب رفتن باغ‌های این منطقه حدود 4 و نیم میلیارد تومان از محصولات این باغ‌ها از بین رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیروان اضافه کرد: 410 هکتار از اراضی زراعی این منطقه نیز که اکثر محصول برنج در آن‌ها کشت شده است به زیر آب رفته و حدود 8 میلیارد تومان به محصولات کشت شده در اراضی کشاورزی خسارت وارد شده است.

این مسوول با بیان اینکه همچنین به زیرساخت‌های بخش کشاورزی نیز خساراتی وارد شده است گفت: تخریب 140 موتور پمپ، تخریب 7 کیلومتر جاده بین مزارع، تخریب 5 دهنه پل و 7 کیلومتر کانال و .... از دیگر خسارات سیل اخیر به زیرساخت‌های کشاورزی شهرستان سیروان است.

پیگیری مطالبات سیل زدگان و پرداخت خسارات آن‌ها در دستور کار است

جواد رحیمی‌مقدم فرماندار شهرستان سیروان نیز در این خصوص گفت: 100 درصد روستای چم‌شیر و بسیاری از اراضی منطقه عرب رودبار به زیر آب رفته است.

وی افزود: علاوه بر خساراتی که سیل ماه گذشته به اراضی کشاورزی و باغ‌های این شهرستان وارد کرد دغدغه اصلی اسکان این عزیزان است.

فرماندار شهرستان سیروان با بیان اینکه در تلاشیم در صورت امکان زمین‌هایی در شهر لومار در اختیار این افراد قرار گیرد، اضافه کرد: پیگیری مطالبات سیل زدگان و پرداخت خسارات آن‌ها در دستور کار است.

رحیمی در پایان اظهار کرد: تأمین امکانات اولیه مورد نیاز مردم این منطقه و جانمایی روستاهایی که قرار است منتقل شوند با مشورت مسوولان محلی در حال انجام است.

انتهای پیام/970823

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول