اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

گزارش فارس از مسجدی فعال در یاری‌رسانی به محرومان/ ساخت ۱۱۰ خانه و ۱۴ مدرسه برای سیل‌زدگان

مسجد اکباتان در منطقه بهارستان تهران همواره در راستای کمک‌رسانی به محرومان در برهه‌های زمانی مختلف فعال بوده و در حادثه سیل اخیر نیز تلاش بر احداث ۱۱۰ خانه برای سیل‌زدگان دارد.

گزارش فارس از مسجدی فعال در یاری‌رسانی به محرومان/ ساخت ۱۱۰ خانه و ۱۴ مدرسه برای سیل‌زدگان

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مسجد اکباتان در منطقه بهارستان تهران و در خیابان اکباتان واقع شده است که باتوجه به سابقه ۴۰ ساله و حضور در منطقه صنف فروشندگان لوازم‌یدکی اتومبیل تهران همواره در راستای کمک‌رسانی به مردم در برهه‌های زمانی مختلف فعال بوده است.

باتوجه به وقوع سیل اخیر در استان‌های مختلف کشور و خرابی‌های شدید حاصل از آن «طرح جهاد همبستگی ملی» برای کمک‌رسانی و بسیج همگانی نهادهای مختلف کشور اجرایی شد که در ذیل آن بنا شد «هر مسجد یک‌خانه» در مناطق سیل‌زده احداث کند برای آشنایی با فعالیت‌های مسجد اکباتان در این راستا خبرنگار فارس در این مسجد حضور پیداکرده تا گفت‌وگویی با مسئولین این مسجد داشته باشد که در ادامه می‌خوانید.

 

 

۱۱۰ خانه و ۱۴ مدرسه توسط مسجد اکباتان در مناطق سیل‌زده احداث می‌شود

حجت‌الاسلام مصطفی مرسلی، امام جماعت مسجد اکباتان بهارستان تهران با اشاره به پیشینه این مسجد اظهارداشت: بنده حدود ۴۰ سال توفیق حضور در این مسجد به‌عنوان امام جماعت را دارم که این مسجد در همان ابتدا از نو بازسازی شد و باتوجه به حضور در منطقه صنف لوازم‌یدکی و اتومبیل گروه امدادی از همان ابتدا در مسجد دایر شد.

وی با بیان اینکه اعضای اتحادیه این صنف از اعضای هیأت امنای مسجد هستند، گفت: این مسجد با همراهی اتحادیه و دیگر مساجد منطقه مانند مسجد سراج فعالیت‌های خیرخواهانه بسیاری داشته است و این جدای از تلاش‌های و خیرخواهی اعضای این صنف و اتحادیه در راستای ساخت مدرسه، دانشگاه، بیمارستان و ... است.

مرسلی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس تمام امکانات این مسجد در راستای پشتیبانی از جبهه‌ها به‌ویژه در زمینه ماشین‌آلات بسیج بود، گفت: بعدازآن نیز در تمام حوادث کشور این مسجد حضوری فعال داشته است، در جریان زلزله بم، خانه و مدرسه توسط این مسجد احداث شد.

امام جماعت مسجد اکباتان اضافه کرد: در جریان زلزله سرپل ذهاب نیز هم در راستای تأمین مایحتاج زندگی و هم احداث خانه تلاش‌هایی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه موسسه و خیریه این مسجد ایتام را تحت پوشش و تکفل دارند، تصریح کرد: مسجد ارزان برای خانواده‌های ایتام در شریف‌آباد و پرند نیز احداث شده است.

مرسلی گفت: در جریان بارش باران‌های اخیر که از طرفی نعمت برای استان‌های کشور محسوب می‌شد و از خشک‌سالی نجات داد، سیل ایجاد خسارت‌های متعددی داشت که جبران آن از سوی هیچ دولتی در مدت کوتاه محقق نیست لذا تمام نهادها و دستگاه‌های باید به میدان بیایند تا جبرانی بر آلام مردم باشد.

امام جماعت مسجد اکباتان افزود: این مسجد در استجابت به پیام مقام معظم رهبری و مراجع تقلید در راستای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان پیش از اعلام طرح «هر مسجد یک‌خانه» از سوی مرکز امور مساجد بسیج شد و با افتتاح حساب در صندوق موسسه ایجاد شد تا کمک‌هایی جمع شود و هرروز نیز در این راستا جلسه داریم و با حضور افراد مختلف در حال جمع‌آوری کمک‌ها هستیم.

وی ادامه داد: این مسجد با کمک صنف و مردم نمازگزار متعهد به احداث ۱۱۰ خانه در مناطق سیل‌زده شده است که پیش‌بینی می‌کنیم هر منزل با حدود ۸۰ میلیون تومان احداث شود لذا حدود ۸ میلیارد هزینه برای احداث این منازل نیاز است.

مرسلی افزود: همچنین این مسجد بنا دارد ۱۴ مدرسه روستایی نیز در این مناطق احداث کند که البته ممکن است با کمک‌های جمع‌آوری‌شده بتوان بیش از این اعداد خانه و مدرسه احداث کرد.

 

 

توزیع ۱۰ هزار بسته غذایی برای نیازمندان ویژه ماه رمضان

سیدمحمد شیرازی رئیس هیأت امنای مسجد اکباتان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های خیرخواهانه مسجد در برهه‌های زمانی مختلف گفت: در طول این ۴۰ ساله، این مسجد ۵۰ مدرسه در مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده کشور احداث کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ واحد مسکونی توسط این مسجد در شهرستان بم پس از زلزله احداث شد، گفت: ۶ واحد مسکونی نیز در منطقه زلزله‌زده ورزقان تبریز احداث شد، یک مرکز بهداشتی در شهرستان منجیل و در مدرسه در منطقه رودبار نیز احداث شد.

شیرازی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های این مسجد کمک‌رسانی به نیازمندان پیش از ماه مبارک رمضان است که در این راستا بسته‌های غذایی شامل برنج، روغن و دیگر اقلام خوراکی تهیه می‌شود و توسط اعضای هیأت امنا مسجد و دیگر اعضای صنف و اتحادیه در میان نیازمندان تهرانی و دیگر نقاط کشور توزیع می‌شود و امسال بناست ۱۰ هزار بسته غذایی میان نیازمندان توزیع شود.

 

 

احداث خانه‌های روستای شعبیه خوزستان به همت مسجد اکباتان

محمدعلی مدل عضو هیأت امنای مسجد اکباتان نیز با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته نمایندگان این مسجد از مناطق سیل‌زده استان خوزستان گفت: پیش از حضور در این منطقه تصور آن بود که سیلی رخ‌داده و خرابی‌هایی ایجادشده است اما زمانی که حضور پیدا کردیم عمق فاجعه را بیشتر درک کردیم البته مردم این منطقه بسیار نجیب هستند و صبوری می‌کنند.

وی افزود: مردم این منطقه اعلام کردند شما در این عرصه وارد شوید کمک‌رسانی کنید ما نیز تلاش خواهیم کرد، افراد حاضر در اهواز ستاد تشکیل داده‌اند و در حال خدمت‌رسانی هستند.

مدل در پایان خاطرنشان کرد: اگر خدا کمک کند، بنا داریم تمام خانه‌های روستای شعیبیه استان خوزستان را که تماماً سادات نیز بودند در صورت تأمین کامل نیازهای مالی بازسازی کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول