اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دبی ورودی سیل آق‌قلا به زودی متوقف می‌شود

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان، از مهار خروجی آب در ۳ منطقه از سیل‌بند شکسته‌شده در آق‌قلا خبر داد.

دبی ورودی سیل آق‌قلا به زودی متوقف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سردار حسین معروفی پیش از ظهر امروز در گفت‌گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: از همه نیروهای امدادی، جهادی، سپاه، ارتش و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی که پای کار بودند تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: در روز پنجم هستیم که پس از آبگرفتگی و احساس خطر برای بالا آمدن مجدد آب در آق‌قلا در منطقه حضور داریم و دستگاه‌های بیل‌ مکانیکی و گروه‌های جهادی را به کار گرفتیم تا بتوانیم سیلاب را مهار کنیم.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان تاکید کرد: بعد از ظهر روز گذشته در چهار نقطه از رودخانه شکسته‌شده  فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گرفت و تلاش شد در بیرون شهر جلوی سیلاب را بگیریم و به این منظور بیل‌های مکانیکی به این منطقه گسیل شد.

معروفی تاکید کرد: ۸۰ مترمکعب ورودی آب به شهر بود و به فضل الهی و کاری که از دیروز صبح انجام شد و با همکاری ستاد و گروه‌های جهادی،  ارتش و بخش مردمی توانستیم سه مجموعه شکسته شده سیل‌بند را ببندیم و از مجموع دبی ۸۰ متر مکعب آب  ۵۰ متر مکعب آب را مهار کنیم.

وی افزود: کاری که نیروهای مردمی و جهادی تا به امروز در این منطقه انجام دادند در طول هفت سال جنگ تحمیلی که بنده حضور داشتم ندیدم و انگیزه این نیروها، از دوران دفاع مقدس جهادی‌تر بود.

فرمانده سپاه نینوا استان‌گلستان تاکید کرد: کار جدید با لوله‌ای مخصوص داربستی و  شمع‌کوبی شده در محل‌های شکستگی سیل‌بندها انجام شده و مطمئن هستیم که دیگر نمی‌شکند و امیدواریم که دیگر در مسیر خروجی سیلاب نیز با اقدامات انجام شده شاهد شکستگی نباشیم.

 معروفی افزود: برای  دبی باقی مانده نیز در تلاش هستیم تا بتوانیم در بعدازظهر این میزان از حجم آب را مهار کنیم.

وی گفت: برای خروج آب علاوه بر کاری که در کمربندی آق‌قلا انجام شده از قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) ۱۲ دستگاه پمپ قوی و از وزارت کشور سه موتور پمپ قوی  به شهر آق‌قلا وارد می‌شود تا مردم از این وضعیت نجات پیدا کنند.

انتهای پیام/83018/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول