اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

دسترسی به ۸۵۰۰ نشست قضایی در سامانه نشست‌های قضایی

سامانه نشست‌های قضایی دادگستری‌های سراسر کشور در راستای پیشبرد اهداف دستگاه قضایی و ارتقای سطح علمی آرا و ایجاد وحدت رویه با همت و تلاش مرکز آموزش قوه قضاییه ایجاد و راه‌اندازی شده است.

دسترسی به ۸۵۰۰ نشست قضایی در سامانه نشست‌های قضایی

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، سامانه نشست‌های قضایی دادگستری‌های سراسر کشور در راستای پیشبرد اهداف دستگاه قضایی و ارتقای سطح علمی آراء و ایجاد وحدت رویه با همت و تلاش مرکز آموزش قوه قضاییه ایجاد و راه‌اندازی شده است.

با شروع به کار این سامانه تاکنون بیش از 8 هزار و پانصد نشست دادگستری‌ها در این سامانه بارگذاری شده که از این تعداد بیش از 3 هزار و چهارصد نشست به تأیید هیأت عالی نشست‌های قضایی رسیده است.

این نشست‌ها در بیش از 600 نقطه واحد قضایی در سراسر کشور به صورت هفته‌ای برگزار می‌شود و از حدود ده هزار قاضی‌ای که در دادگستری‌های کشور مشغول هستند و کار قضایی انجام می‌دهند، حدود 80 درصد آنها در نشست‌های قضایی شرکت می‌نمایند.

حاصل مباحث قضات در این نشست‌ها به مراکز استان‌ها ارسال می‌گردد و نظریه مورد تأیید اکثریت به رویت قضات دیوان عالی می‌رسد تا نظرات برتر تأیید گردد و نهایتاً نتایج مورد تایید هیأت عالی نشست‌های قضایی (که از قضات دیوان عالی کشور تشکیل شده) به عنوان رأی نهایی در سامانه قرار می‌گیرد.

شناسایی موضوعات بدیع و کاربردی در جریان رسیدگی به پرونده‌ها، تولید دانش قضایی مورد نظر دادسرا‌‌ها و محاکم، مشارکت قضات عالی رتبه در تدوین نظریه نهایی نشست‌ها و کاهش میزان خطاپذیری نظرات اعلام شده در سامانه، ایجاد ظرفیت مشورت و هم فکری در میان جامعه قضایی از طریق به اشتراک‌گذاری دانش قضایی، ایجاد ظرفیت آموزش به صورت موضوعی، کمک به ایجاد رویه واحد قضایی و همگرایی نظرات حقوقی قضات و سهولت در دسترسی به پاسخ ابهامات و سؤالات قضات از طریق جستجوی کلیه واژه‌های مرتبط و تسهیل در جریان انتقال تجارب قضایی از جمله مزایای ایجاد و راه‌اندازی این سامانه است.

این سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که امکان جستجو در سامانه برای مخاطبین وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند به طور تخصصی موضوعات مورد نیاز خود را جستجو کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول