اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کودکان زیر ۵ سال نباید بیش از یک ساعت به نمایشگر نگاه کنند

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که بچه‌های زیر ۵ سال نباید بیش از یک ساعت به نمایشگر نگاه کنند و نوزادان کمتر از یک سال کلاً نباید به نمایشگر بنگرند.

کودکان  زیر ۵ سال نباید بیش از یک ساعت به نمایشگر نگاه کنند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از آسین ایج، سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که بچه‌های زیر ۵ سال نباید بیش از یک ساعت به نمایشگر نگاه کنند و نوزادان کمتر از یک سال کلاً نباید به نمایشگر بنگرند.

امروزه بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند برای اینکه وقت کمتری را صرف بچه‌ها کنند آنها را در برابر تلویزیون و رایانه رها کنند تا آنها بدین شیوه سرگرم شوند، اما سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که این کار برای سلامت بچه‌های کم سن و سال بسیار مضر است.

بر اساس دستورالعمل تازه سازمان بهداشت جهانی، بچه‌های زیر ۵ سال بهتر است به جای مشاهده تلویزیون یا رایانه در داخل کالسکه یا رختخواب خود استراحت کنند یا به بازی‌های سالم ومناسب سن خود در محیط باز و در کنار همسالان خود بپردازند.

در عین حال اطفال کمتر از یک سال به هیچ وجه نباید تلویزیون نگاه کرده یا به صفحه رایانه شخصی خیره شوند. بچه‌های ۲ تا ۴ سال نیز باید ابتدا در فعالیت‌های فیزیکی مشارکت کنند و در مرحله بعد حداکثر یک ساعت از وقت خود را صرف مشاهده تلویزیون کنند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول