اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

نیلی‌احمدآبادی: آمادگی دانشگاه‌ها برای توسعه همکاری اسلامی

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران و دانشگاه‌های دیگر کشور آمادگی برای توسعه همکاری اسلامی دارند.

نیلی‌احمدآبادی: آمادگی دانشگاه‌ها برای توسعه همکاری اسلامی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و‌دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی آینده جهان اسلام در افق۱۴۱۴ که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: دانشگاه تهران با همکاری موسسات پژوهشی این همایش را برگزار کرد که این همایش دو هدف مهم را در بر دارد.
وی افزود:کشورهای اسلامی به لحاظ ظرفیت‌های بین المللی و هم افزایی امکانات کشورهای مختلف می‌توانند از این دو عامل به افزایش کیفیت ارتقای زندگی و صلح کمک کرده است.
رئیس دانشگاه تهران ادامه داد:کشورهای اسلامی به خاطر همین ضرورت سعی کردند که با هم ارتباط موثر داشته باشند.
وی ادامه داد: سازمان کشورهای اسلامی هدفش رساندن صدای جهان اسلام و ترویج صلح است. نکته این است که ما در عمل چقدر از این ظرفیت استفاده کردیم.
نیلی تصریح کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی با ما همسایه هستند و با ایران دارای سابقه مشترک فرهنگی هستند اما به خوبی از این ظرفیت استفاده نمی شود، آینده پژوهی نیز یکی از موضوعات علمی است و سعی همه کشورها این است که آینده را واکاوی کنند با اینکه این کار سخت است ولی داشتن اطلاعات گذشته می تواند به رسیدن به این مهم کمک کندالبته روش های سناریو‌نویسی می تواند به ما در اینده پژوهی کمک کند.

وی اضافه کرد: اگر سابقه تمدن کشورهای خاورمیانه را بررسی کنید، عمده و پایه اصلی این تمدن ها بر پایه علم و دانش بوده است و اولین دانشگاه جهان در جندی شاپور شکل گرفت،کشورهای توسعه یافته دنیا توسعه منابع انسانی بر پایه علم و دانش را هدف قرار دادند
رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: برای آینده جهان اسلام باید ظرفیت ها راشناسایی کرد و علم و دانش بهترین وسیله برای بهره گیری از ظرفیت هاست از بین کشورها، برخی کشورهای جهان اسلام مثل ایران ترکیه و مصر و عربستان فعالیت هایی شده ولی از این علم در جامعه استفاده نمی شود، ما در توسعه علم موفق بودیم ولی در بکارگیری این علم در حل مشکلات جامعه استفاده نکردیم، همچنین در حوزه تعامل با کشورهای اسلامی نیز از همه ظرفیت ها و اشتراکات استفاده نکردیم.
وی افزود: دانشگاه تهران به عنوان نماینده دانشگاه های کل کشور آمادگی کامل برای تعامل با کشورهای اسلامی دارد، پایه هر اقدامی از حوزه علم و فناوری است و روح همکاری اگر در حوزه علم و فناوری  باشد و در این زمینه دانشگاه تهران و دانشگاههای دیگر کشور آمادگی  برای توسعه همکاری  اسلامی دارند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول