اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هوش مصنوعی از تصادفات جلوگیری می‌کند

شرکت تویوتا در تازه‌ترین اقدامات خود تصمیم دارد خودروهایی تولید کند که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی منجر به کاهش تصادفات می‌شوند.

هوش مصنوعی  از تصادفات جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، شرکت تویوتا در تازه‌ترین اقدامات خود تصمیم دارد خودروهای تولید کند که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی منجر به کاهش تصادفات و ترافیک‌های سنگین می‌شوند. 

فناوری ارتباط بین خودرویی (V2V)  یکی دیگر از تکنولوژی‌هایی است که قرار است در خودروهای تویوتا به کار گرفته شود.

با تکیه بر فناوری ارتباط بین خودرویی (V2V) وسایل نقلیه حاضر در خیابان‌ها می‌توانند به یکدیگر متصل شده و اطلاعاتی را رد و بدل کنند.

براساس برنامه ریزی‌های این کمپانی ژاپنی، نخستین سری از اتومبیل‌هایی که دارای چنین قابلیتی باشند، در سال 2021 وارد خیابان‌های آمریکا خواهند شد. 

تویوتا در آوریل 2018 برنامه‌های خود را برای نصب این فناوری در خودروهای خود اعلام کرد و به تازگی نیز مدعی شده این خودروهای جدید حدود دو سال آینده وارد بازار آمریکا می‌شوند. 

براساس آنچه که تویوتا مطرح کرده است:  92 درصد از خودروهایی که اکنون در ایالات متحده با نشان‌های تویوتا و لکسوس به فروش می‌رسند، از تکنولوژی Safety Sense بهره می‌برند؛ سیستم خودکار ترمز از جمله این تکنولوژی‌های ایمن است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول