اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

درخواست از سران ۳ قوه برای اختصاص جایگاه ویژه برای شوراها

رئیس شورای شهر تهران از سران ۳ قوه درخواست اختصاص جایگاه ویژه برای شوراها کرد و گفت: این مسئله برای اعمال نظارت بیشتر لازم است.

درخواست از سران ۳ قوه برای اختصاص جایگاه ویژه برای شوراها

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور از سران ۳ قوه درخواست اختصاص جایگاه ویژه برای شوراها کرد و گفت: این مسئله برای اعمال نظارت بیشتر لازم است.

وی بیان داشت: آیت الله طالقانی حامی گنجاندن اصل شورا در قانون اساسی بود و در واپسین خطبه، بیانات مبسوطی در حمایت از نهاد شورا داشت.

 رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: بیست سال از تأسیس مردم نهادترین رکن نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد، در طول 40 سال سپری شده از انقلاب اسلامی، 20 سال طول کشید که شوراها تشکیل شود و 20 سال طول کشیده است که تثبیت شود و امیدواریم 20 سال دیگر طول نکشد که ظرفیت قانونی آن محقق شود.

هاشمی گفت: هنوز دو سوم از اختیارات قانونی شوراهای اسلامی شهرها، به مدیریت شهری تفویض نشده و برای اعمال نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها که بازوی اجرایی شوراها هستند، سیستم کارآمدی وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول