اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آنچه در شورای شهر گذشت؛ از افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی تا بلاتکلیف ماندن پول‌های مردم

رسیدگی به کرایه آژانس‌های سطح شهر و تاکسی‌های اینترنتی از موضوعات شورای شهر بیرجند بود، گر چه این موضوع موافقان و مخالفانی به همراه داشت لذا بعد از بحث و بررسی اعضای شورا نرخ تاکسی‌های اینترنتی از دستور جلسه خارج شد.

آنچه در شورای شهر گذشت؛ از افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی تا بلاتکلیف ماندن پول‌های مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اولین جلسه علنی شورای شهر بیرجند صبح امروز با حضور اعضای شورا، شهردار و خبرنگاران با بررسی نامه‌های مردمی و برخی مشکلات شهری در سالن جلسات شورا برگزار شد.

اولین نامه بررسی‌شده در جلسه درخواست مزایده دو باب مغازه ابتدای مدرس از سوی سازمان سیما و منظر شهری بود که با نظر حداکثری اعضا با این درخواست مشروط بر این امر که اگر شهرداری قصد اجرای طرحی در خیایان شیرین داشت، برنده مزایده حقی برای دخالت ندارد موافقت شد.

درخواست خرید یک دستگاه غلتک دوچرخ آهنی تا مبلغ 310 میلیون تومان از سوی سازمان عمران شهرداری از دیگر بحث‌های این جلسه بود که اعضای شورا با این موضوع موافقت کردند چرا که خرید این دستگاه از ملزومات شهرداری بیرجند است.

نامه دیگری که مورد بررسی قرار گرفت درخواست بررسی قراردادی با مبلغ ماهانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جهت راه‌اندازی سفره‌خانه سنتی در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰ مترمربع در حاشیه پارک صیاد شیرازی بود.

افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی روی میز شورا!

موضوع دیگر مورد بحث رسیدگی به کرایه آژانس‌های سطح شهر و تاکسی‌های اینترنتی بود. طی نامه‌ای پیشنهاد شد که نرخ تاکسی‌های اینترنتی، ورودی هر نفر ۲۵ هزار ریال، هر ۱۰۰ متر مسافت ۳۰۰ هزار ریال، هر ساعت دربستی ۱۳۰ هزار ریال و هر سرویس انصرافی ۱۰ هزار ریال باشد.

مرتضی یزدان‌شناس که مخالف اجرای این مصوبه بود، بیان داشت: وجود تاکسی‌های اینترنتی برای خدمات ارزان و بهتر به مردم است و اگر شهرداری برای تعرفه تاکسی‌های اینترنتی نرخ تعیین کند نارضایتی‌ها افزایش می‌یابد.

شهرداری اجازه نرخ‌گذاری ندارد

وی با بیان اینکه تاکسی‌های اینترنتی با مجوز سازمان صمت فعالیت کرده و بر اساس رقابت، نرخ‌شان روزانه کاهش داشته  و شهرداری نمی‌تواند در این خصوص نرخ تعیین کند، متذکر شد: واحدهای صنفی مکلف به ساماندهی آژانس‌های خدمت‌رسان هستند که این امر نافی نظارت شهرداری بر تاکسی‌ها نمی‌شود بلکه می‌تواند نظارت فنی بر آژانس‌ها داشته اما اجازه نرخ‌گذاری و صدور مجوز فعالیت ندارد.

محمد علی شهردار بیرجند گفت: براساس قانون مدیریت حمل و نقل سوخت، مدیریت حمل و نقل شهری بر عهده شهرداری است لذا در راستای برخی از مسائل اخلاقی، برخی از شهرداری‌ها ورود پیدا کرده و بعضی از تاکسی‌های اینترنتی پلمپ شد.

این موضوع گرچه موافقان و مخالفانی به همراه داشت لذا بعد از بحث و بررسی اعضای شورا نرخ تاکسی‌های اینترنتی از دستور جلسه خارج و مقرر گردید بررسی‌های لازم توسط شهردار در این خصوص انجام شود.

احداث وسایل بازی برای کودکان در 14 پارک

برگزاری مزایده عمومی جهت واگذاری زمین در 14 بوستان شهر بیرجند صرفا جهت احداث وسایل بازی کودکان از دیگر موضوعات مطرح شده بود که به تصویب اعضای شورای شهر رسید و مقرر گردید مزایده صرفا برای بازی کودکان با قرداد دو ساله و در صورت رضایت یک سال تمدید برگزار شود.

اعلام برنده مزایده پارکینگ‌های سطح شهر از دیگر موارد مطرح شده بود که مقرر گردید ۲۶ درصد درآمد این شرکت سهم سازمان حمل و نقل شهرداری باشد.

پول‌های مردم بلا تکلیف ماند/ مردم به سازمان حمل و نقل شهرداری مراجعه کنند  

مهدی میری عضو شورای شهر بیرجند از بلاتکلیف ماندن پول مردم خبر داد و توضیح داد: در دوره قبلی برگزاری مزایده پارکینگ‌های شهری، شرکتی برنده و مردم اقدام به خرید کارت پارک کردند که این شرکت در مزایده بعدی برنده نشد و پول مردم بلاتکلیف مانده است.

محمد علی جاوید شهردار بیرجند نیز با بیان اینکه نمی‌توان شرکت قبلی را به شرکت جدید که در مزایده برنده شده ربط داد، بیان داشت: مردم می‌توانند با مراجعه به سازمان حمل و نقل شهرداری، میزان طلبشانن را اعلام کنند.

برای رفع این مشکل دو راهکار از سوی اعضای شورای شهر ارائه شد که بدین صورت است؛ راهکار اول: مکاتبه با دادستانی جهت مطالبه‌های مردمی، راهکار دوم؛ در پایان کارکرد هر شرکت، آنچه از مردم در حساب شرکت باقی مانده اعلام تا شهرداری از مبلغ قرارداد شرکت کم کند.

همچنین در این جلسه اعلام شد؛ فاز اول پارک خطی بیرجند به عنوان باغ نشاط در هفته اول ماه مبارک رمضان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول