اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حج و زیارت با دفاتر زیارتی متخلف برخورد می‌کند

مدیرکل حج و زیارت اصفهان گفت: زائرانی که نسبت به سفرهای زیارتی خارج از کشور شکایت دارند می‌توانند به سازمان حج و زیارت مراجعه کنند و طور رسمی و قانونی پیگیر شکایت خود باشند.

حج و زیارت با دفاتر زیارتی متخلف برخورد می‌کند

غلامعلی زاهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به شکایت برخی از شهروندان اصفهانی از بعضی از شرکت‌های زیارتی مبنی بر دریافت هزینه اضافه، توزیع نادرست غذا و عدم مدیریت درست، اظهار کرد: برنامه‌های اجرایی و محتوایی دفاتر زیارتی که زیرمجموعه سازمان حج و زیارت هستند، کاملاً مشخص و یکسان است و از همان ابتدا زائر در جریان برنامه خواهد بود و به اختیار خود سفر و برنامه‌های آن را انتخاب می‌کنند.

مدیرکل حج و زیارت اصفهان با تأکید بر آن‌که همه دفاتر مربوط به عتبات باید مجوز رسمی از سازمان حج و زیارت داشته باشند، بیان داشت: ممکن است یک سری دفاتر غیرمجاز در سطح شهر وجود داشته باشد که مجوزی از سازمان حج و زیارت ندارند و در زمینه عتبات فعالیت دارند، این دفاتر مورد تأیید سازمان نیستند و اگر موردی در این خصوص گزارش شود، سازمان حج و زیارت موظف است از طریق مراجع قانونی ازجمله اماکن، نیرو انتظامی و دادستانی با آن‌ها برابر با قانون برخورد کند.

وی در ادامه یادآور شد: سازمان حج و زیارت مسؤول رسیدگی به سفرهای زیارتی خارج از کشور همچون کربلای معلا و مکه است و مسؤولیت سفرهای زیارتی داخلی از جمله مشهد مقدس با اداره میراث فرهنگی و گردشگری است.

مدیرکل حج و زیارت اصفهان افزود: البته یک سری از دفاتر زیرمجموعه حج و زیارت از قانون بند «ب» برخوردار هستند که مسؤولیت رسیدگی این بخش از دفاتر هم با اداره میراث فرهنگی و گردشگری است.

وی در ادامه تصریح کرد: بنابراین زائرانی که نسبت به سفرهای زیارتی خارج از کشور شکایت دارند می‌توانند به سازمان حج و زیارت مراجعه کنند و طور رسمی و قانونی پیگیر شکایت خود باشند.

زاهدی در پایان گفت: شهروندانی که نسبت به سفرهای زیارتی داخلی ازجمله مشهد مقدس شکایت دارند می‌توانند به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مراجعه و به‌ طور رسمی پیگیر شکایت خود باشند.

انتهای پیام/63106/پ20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول