اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کمبود 300 کلاس درس در بیرجند/ 28 معلم نمونه بیرجندی تجلیل می‌شوند

فرماندار بیرجند از کمبود ٣٠٠ کلاس درس به ویژه در مناطق حاشیه شهر بیرجند خبر داد و گفت: امید است حضور پرخیر و برکت خیران تداوم داشته و بازوی توانمندی برای دولت باشند.

کمبود 300 کلاس درس در بیرجند/ 28 معلم  نمونه بیرجندی تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، پیش از ظهر امروز جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بیرجند به ریاست فرماندار و دستگاه‌های دخیل در حوزه آموزش و پرورش برگزار شد.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه در سال گذشته با همدلی موجود برنامه‌های شورای آموزش و پرورش شهرستان  به طور کامل اجرا شد، گفت: رونق تولید همه زمینه‌ها را در بحث تولید در بر گرفته که باید مورد توجه قرار و در هفته معلم با تدبیر لازم و  زمینه‌های کاری بهتر برای معلمان سرلوحه کار قرار گیرد.

علی ناصری با اشاره به اینکه در بیرجند بیشترین نیاز برای جذب خیران مدرسه‌ساز با توجه به کمبود ٣٠٠ کلاس درس به‌ویژه در مناطق حاشیه شهر وجود دارد، اظهار داشت: امید است حضور پرخیر و برکت خیران تداوم داشته و بازوی توانمندی برای دولت باشند.

وی اضافه کرد: در پروژه‌های مدارس توافقاتی با شهرداری بیرجند برای صدور مجوزها صورت گرفته تا پیمانکارانی که دچار توقفات بوده کارشان آغاز  و با سرعت بیشتری دنبال گردد.

فرماندار بیرجند خواستار برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت آموزش و پرورش توسط شهرداری بیرجند شد و تبیین کرد: در برنامه تکریم از پیشکسوتان فرهنگی تقاضای کمک برای ایاب و ذهاب معلمان از شهرداری وجود و در بحث فضاسازی برای هفته معلم نیز کمک شهرداری مدنظر است.

تشریح برنامه‌های هفته معلم

محمدحسین یکه‌خانی مدیر آموزش و پرورش بیرجند نیز با قدردانی از مقام شامخ معلمان، گفت: با تمامی سختی‌ها و نقصان‌هایی که شرایط بر زندگی معلمان ایجاد کرده با نظرسنجی صورت گرفته فرهنگیان اعتماد اجتماعی بالای خود را فرهنگیان حفظ کرده‌اند.

وی افزود : ستاد بزرگداشت هفته معلم در استان و سطح شهرستان بیرجند در بهمن‌ماه سال گذشته آغاز به کار کرده و برنامه‌های مختلف این ستاد برنامه‌ریزی شده است.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند با اعلام اینکه امسال 28 معلم برگزیده شهرستانی، 9 معلم برگزیده استانی و یک معلم برگزیده کشوری (سیروس سورگی) مورد تجلیل قرار می‌گیرند، بیان داشت: جهت انتخاب معلمان برگزیده، فرم‌های ارزیابی به مدارس ارسال و معلمان برگزیده مشخص شده‌اند.

یکه‌خانی با بیان اینکه این برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام شامخ معلمان از  روز پنج‌شنبه ١٢ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود، تصریح کرد:  روز جمعه ١٣ اردیبهشت‌ماه که به عنوان معلم زمینه‌ساز و خدمت ملی نامگذاری شده در این روز مراسم گردهمایی معلمان پیشکسوت ابتدایی با دعوت از ۵٠٠ نفر برگزار می‌شود.

وی برگزاری مراسم محوری تکریم از معلمان توانمند، دیدار با خانواده‌های شهدای فرهنگی، برگزاری مراسم یادبود معلمان متوفی را از دیگر برنامه‌های هفته معلم در شهرستان بیرجند ذکر کرد.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند به بیست‌و یکمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان که امسال در مشهد مقدس برگزار شد اشاره و تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای این جشنواره از آبان‌ماه ٩٧ آغاز و مصوبات متعددی در بحث جذب خیران جدید و تکریم از خیران در جلسات این جشنواره وجود داشت.

تعهد 2 میلیاردی خیرین مدرسه‌ساز برای بیرجند

یکه‌خانی با اعلام اینکه تعهد خیران مدرسه‌ساز در این جشنواره برای شهرستان بیرجند 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده، مطرح کرد:  ۶۶ مدرسه در سطح شهرستان دو نوبته بوده که اگر فکری به حال این کمبودها نشود در سال آینده این کمبودها به ویژه در پایه ابتدایی با توجه به رشد مهاجرت‌ها افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تنها به ساختمان احتیاج ندارد، بلکه به مدرسه‌یار برای تهیه تجهیزات مدارس نیاز دارد، اضافه کرد: نگاه آموزش و پرورش به سمت فنی و حرفه‌ای گسیل شده ولی تجهیزات هنرستان‌ها هنوز در این زمینه کامل نیست.

انتهای پیام/69027/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول