اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کنترل 52 میلیون مترمکعب سیلاب و روان آب در سمیرم

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم گفت: با احداث بندهای خاکی 52 میلیون مترمکعب سیلاب و روان آب در بارندگی‌های اخیر کنترل شد.

کنترل 52 میلیون مترمکعب سیلاب و روان آب در سمیرم

عزت‌الله مرادی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: 7 بند آبخیزداری در سمیرم وجود دارد که طبق محاسبات انجام‌شده بالغ‌بر 13 میلیون مترمکعب آب توسط این بندها در بارندگی‌های اخیر آبگیری و ذخیره‌شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم بیان کرد: آب ذخیره‌شده در بندهای خاکی از روان آب‌ها و سیلاب‌هایی است که از دره‌های بالادست این بندها جاری‌شده که پس از آبگیری جهت جلوگیری از خسارت دریچه‌های خروجی به مقدار آبی که وارد بندها می‌شود بازشده است.

وی افزود: با احداث این بندها در بارندگی‌های اخیر 52 میلیون مترمکعب سیلاب و روان آب کنترل و از خسارت‌های زیادی جلوگیری شد که با توجه به شیب زیاد و کوهستانی بودن شهرستان اجرای طرح‌های آبخیزداری در نقاط مختلف سمیرم نیاز است.

مرادی تصریح کرد: با توجه به اینکه تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از تخریب و فرسایش در دره‌ها و شیب‌های تند از اهداف اجرای طرح‌های آبخیزداری و بندهای خاکی است سال گذشته در زمینه اجرای طرح‌های آبخیزداری در نقاط مختلف سمیرم بیست میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که برای اجرای کامل طرح‌های مطالعه شده نیاز به 600 میلیارد ریال اعتبار است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم گفت: مطالعات 13 حوزه آبخیزداری در شهرستان انجام‌شده و 40 نقطه مستعد اجرای طرح‌های آبخیزداری هم در سمیرم شناسایی‌شده که اجرایی شدن این طرح‌ها نیاز به اعتبار دارد.

انتهای پیام/63062/پ10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول