اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مدرن‌سازی تاکسیرانی تهران با ۳ محور اصلی

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: برنامه مدرن‌سازی تاکسیرانی شهر تهران با سه محور خدمات الکترونیک، ناوگان مدرن و نیروی انسانی توانمند در یک سال گذشته دنبال شده است.

مدرن‌سازی تاکسیرانی تهران با ۳ محور اصلی

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، قنادان رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران پیش از ظهر امروز در جشنواره تاکسیرانی شهر تهران که در محل برج میلاد و با حضور تاکسیرانان برگزار شد در پاسخ به این پرسش که چرا یک هفته را به اسم تاکسیرانی جشن می‌گیریم، گفت: باید بگوییم که در گذشته به طور سنتی برخی نفرات پشت درهای بسته انتخاب می‌شدند و اینها تقدیر می‌شدند اما امسال بعد از اینکه مدیریت شهری جدید مستقر شد، ارزیابی کردیم که در تاکسیرانی چه باید بکنیم.

وی ادامه داد: بر مبنای ارزیابی‌ها به این نتیجه رسیدیم که سازمان تاکسیرانی نیازمند تحول و به‌روزآمدی است و اگر نتوانیم این روزآمدی را افزایش دهیم قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

قنادان گفت: برای این امر مهم‌ترین کار ما مدرن سازی بود که سه محور اصلی داشت محور اول خدماتی بود که باید اندیشیده می‌شد؛ محور دوم ناوگان مدرن و مناسب بود و محور سوم توسعه توانمندی‌های شخص تاکسیران بود برای اینکه بتوانند خدمت رسانی بهتری داشته باشند.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: بعد از این در حال حاضر و پس از یک سال وقتی به دستاوردها سر می‌زنیم، می‌بینیم که امکان جمع کردن همه اینها در یک برنامه ممکن نبود و ترجیح دادیم در مدت ۵ روز چنین جشنواره‌ای را برای مخاطبین مختلف در نظر بگیریم.

وی افزود: ما یک شاخصی تعریف کردیم به نام نظم پذیری تاکسیران و بر اساس بررسی ما مشخص شد ۶۲ هزار تاکسیران داشتیم که اینها در به‌روزرسانی پروانه‌هایشان تاخیر نداشتند اما امروز این عدد به ۷۲ هزار نفر رسیده است. یعنی نظم در به‌روزرسانی پروانه فعالیت ۱۵ درصد افزایش داشته است.

قنادان تصریح کرد: در حوزه آموزش هم به آموزش های تخصصی روی آوردیم و امروز هر تاکسیران ۳۶ ساعت آموزش در یک هفته نظیر اخلاق مداری را طی می‌کند؛ ما ۴۵ هزار نفر ساعت در سال ۹۶ داشتیم اما سال گذشته این عدد به ۸۵ هزار نفر ساعت رسید.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در یک سال گذشته ۱۰ سامانه نرم افزاری نظیر مکانیزه شدن سرویس مدارس افتتاح شده است.

وی ادامه داد: ما در حوزه خدمات رسانی به دانش‌آموزان استثنایی هم گام مهمی برداشتیم و ۵ هزار دانش آموز اطلاعات منزل و محل تحصیلشان بر روی نرم افزاری ذخیره شده و خدمت رسانی به صورت منظم انجام می‌شود.

قنادان گفت: ۴۲۰ شرکت پیمانکار دارای مجوز برای خدمت در حوزه سرویس مدارس هستند که به زودی اینها درجه‌بندی خواهند شد و در سال ۹۸-۹۷ اطلاعات تعداد ۲۰ هزار تاکسی فعال در حوزه سرویس مدارس را به‌روز داریم.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: بیش از ۶۰ هزار حلقه لاستیک هم بین تاکسیرانان توزیع کردیم که خودتان می‌دانید در سال گذشته لاستیک به یک معضل تبدیل شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول