اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

هنوز در آق‎قلا به مرحله اضطرار و بحران نرسیدیم

سرپرست استانداری گلستان گفت: در حال حاضر در مرحله آمادگی قرار داریم و هنوز به مرحله اضطرار و بحران نرسیدیم و هیچ نگرانی هم وجود ندارد.

هنوز در آق‎قلا به مرحله اضطرار و بحران نرسیدیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، میرمحمد غراوی امشب در گفت‎‎وگو با خبرنگاران، در خصوص آخرین وضعیت آق‎قلا اظهار کرد: از ابتدای هفته جاری براساس اعلام هواشناسی گلستان 100 میلی‎متر بارندگی در استان پیش‎بینی شده بود که بلافاصله بعد از هشدار هواشناسی جلسه مدیریت بحران استان تشکیل شد و احتمال آبگرفتگی در برخی شهرها و روستاها را پیش‎بینی می‎کردیم.

وی ادامه داد: شدت بارندگی از شرق تا غرب استان حداکثر به 45 تا 70 میلی‎متر رسید و همین میزان رواناب از سدهای استان سرریز کرد و حجم آبی با میزان 133 مترمکعب در ثانیه از سد وشمگیر به آق‎قلا هدایت کرده که قبل از رسیدن به آق‎قلا براساس مصوبه شورای مدیریت بحران کانال احداث‎شده «یلمه‎خندان» مجدد مورد بازبینی قرار گرفت و برای جلوگیری از خطرات احتمالی ترمیم شد.

سرپرست استانداری گلستان افزود: به‎واسطه افزایش حجم آب و تخلیه برخی فیوزهای موجود در مسیر، دو شکاف در مسیر یلمه‎خندان به سمت شمال و شمال غرب آق‎قلا به طول 6 و 12 متر ایجاد شد و بر اثر آن آب به سمت آق‎قلا در حال حرکت است که از نظر ما این میزان آب نگرانی ندارد.

غراوی تأکید کرد: هم‎اکنون خروجی آب در سد وشمگیر از 133 مترمکعب در ثانیه به 103 مترمکعب رسیده و 20 مترمکعب روند کاهشی دارد و نشان می‎دهد پیک جریان سیلاب را در آق‎قلا از حدود 14 بعدازظهر گذراندیم و تا 24 بامداد روند ثابتی در آق‎قلا ایجاد شده و از 12 شب تا صبح، روند کاهشی آب را در گرگانرود شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: چندین دستگاه بیل مکانیکی به یلمه‎خندان ارسال شده و نیروهای سپاه پاسداران و دستگاه‎های اجرایی در حال تلاش برای ایجاد کانال هستند تا در صورت حرکت آب به سمت شهر، آب وادر این کانال شود که تا چهار ساعت آینده کانال موردنظر احداث خواهد شد.

سرپرست استانداری گلستان به حضور پررنگ مردم منطقه برای مهار سیلاب اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر در مرحله آمادگی قرار داریم و هنوز به مرحله اضطرار و بحران نرسیدیم و هیچ نگرانی هم وجود ندارد.

غراوی تأکید کرد: به مردم آق‎قلا اعلام می‎کنیم همه تلاش‎ها در حال انجام است تا اتفاق ناگواری رخ ندهد.

انتهای پیام/83018/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول