اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افول قدرت نرم آمریکا در جهان

امام‌جمعه پردیس گفت: افول قدرت نرم آمریکا یعنی اینکه این کشور دیگر نمی‌تواند اراده خود را بر ملت‌ها تحمیل کن و دیگر زمانی نیست که کسی هم با تصمیمات نابخردانه این کشور مخالفت نکند.

افول قدرت نرم آمریکا در جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین توسلی امام‌جمعه پردیس در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته که در مسجد الغدیر فاز 4 پردیس و با حضور پرشور شهروندان ولایتمدار شهرستان برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، آغاز دهه تکریم و غبارروبی مساجد برای ورود به ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و اظهار داشت: هفته کار و کارگر آغازشده و امید است دولتمردان قدر زحمات کارگران را بدانند.

وی گفت: سالگرد شهادت شهید مطهری را در پیش داریم شهیدی که امام خمینی(ره) وی را حاصل عمر خود می‌دانستند و ما هرچه داریم حاصل تلاش معلمین و اساتیدمان است و دانش آموزان نیز باید مقام معلم را ارج و زحماتشان را پاس بدارند.

امام‌جمعه پردیس افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس در مسائل بهداشت غذایی و بهداشت محیط تلاش بسیار کردند اما باید این تلاش بیشتر شود.

توسلی ادامه داد: در کنار رصد مسائل غذایی، رصد داروخانه‌های رسمی و سنتی را مدنظر قرار بدهید زیا داروها و پمادهایی عرضه می‌کنند که استاندارد ندارند و باعث بروز مشکلاتی برای مردم می‌شود.

وی اضافه کرد: راه اغذیه‌فروشی‌ها با گرانی گوشت قرمز و سفید، برای تخلف و سو استفاده از موقعیت بازشده که باید سرکشی و نظارت‌های بیشتری داشته باشند.

امام‌جمعه پردیس تصریح کرد: چند ماه قبل شاهد خروج آمریکا از برجام برای ایجاد فشار بر معیشت مردم بودیم که همان زمان موضوع خود برای تحریم نفت را هم اعلام کردند.

توسلی تأکید کرد: کشورهای هند، چین، کره و کشورهای اروپایی مهلت 6 ماهه‌ای برای تحویل نفت از ایران گرفتند اما این مهلت دوم اردیبهشت پایان یافت و آمریکا اعلام کرد هیچ‌کس حق خرید نفت از ایران را ندارد.

وی افزود: این موضع خصمانه دو عکس‌العمل داخلی و خارجی داشت که در داخل رأس هرم نظام، مقام معظم رهبری در دیدار با هزاران کارگران اعلام کردند ما در مقابل آمریکا خم به ابرو نمی‌آورد و جمهوری اسلامی هرچه نفت لازم باشد صادر خواهد کرد.

امام‌جمعه پردیس ادامه داد: در خارج از کشورهای چین، هند و ترکیه اعلام موضع کردند که از این اقدام آمریکا حمایت نخواهند کرد که این نشان از افول قدرت نرم آمریکا است.

توسلی اضافه کرد: افول قدرت نرم آمریکا یعنی اینکه این کشور دیگر نمی‌تواند اراده خود را بر ملت‌ها تحمیل کن و دیگر زمانی نیست که کسی هم با تصمیمات نابخردانه این کشور مخالفت نکند.

وی تصریح کرد: در سازمان ملل، آسیا، اروپا و در سطح بین‌الملل کشورهای مختلف در مقابل سیاست‌های آمریکا می‌ایستند و این نشانه از افول قدرت آمریکا و افزایش قدرت راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد .

امام‌جمعه پردیس ابراز کرد: مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا کسی نیست که بتواند جلوی صادرات ما را بگیرد هرچه لازم باشد و بخواهیم نفت را صادر خواهیم کرد.

توسلی با تأکید بر اجرایی کردند اقتصاد مقاومتی در تمام بخش‌های کشور بیان داشت: هرگاه تکیه ما بر نفت باشد ممکن است از دشمنان ضربه بخوریم، در دوره‌های مختلف از 80 درصد تا به امروز که 40 درصد بودجه وابسته به نفت است را باید کاهش دهیم.

وی افزود: اگر اقتصاد مقاومتی توسط دولتمردان و آحاد ملت جدی گرفته شود، دشمنان نمی‌توانند از این وضعیت سو استفاده کنند و در کنار آن باید در حوزه رونق تولید و اقتصاد مقاومتی کارکنیم.

امام‌جمعه پردیس با اشاره به ورود نخست‌وزیر پاکستان به ایران گفت: زینبیون پاکستان در کنار فاطمیون افغانستان شهیدان زیادی در دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) دادند اما 950 کیلومتر مرز مشترک بین دو کشور، حضور شیعیان عاشق ولایت و ایران رابطه این دو کشور را نزدیک‌تر خواهد کرد.

توسلی ادامه داد: پاکستان اولین کشور هسته‌ای بود و در آن زمان پدر و دختر بوتو را ترور کردند زیرا انرژی هسته‌ای را به رابطه با آمریکا ارجح می‌دانستند.

وی اضافه کرد: هند، پاکستان و رژیم غاصب صهیونیستی قرارداد ام ـ پی ـ تی را امضا نکردند و تمام اقدامات سلاح‌های هسته‌ای را انجام می‌دهند.

امام‌جمعه پردیس تصریح کرد: آمریکا و عربستان سعودی از احزاب مخالف حزب انصاف عمران خان حمایت می‌کردند اما عمران خان برتری را کسب کردند و با ورود به ایران به مشهد مقدس رفتند و این نشان از عشق وی به اهل‌بیت(ع) دارد.

توسلی بیان داشت: در این سفر دو توافق‌نامه به امضا رسید ابتدا توافق‌نامه امنیتی به دلیل اینکه که ضربه‌های زیادی را از شرق کشور داشتیم ثبت شد زیرا وهابی‌ها و طلبه‌های زیر نظر عربستان در پاکستان فعالیت بالایی دارند و با تشکیل نیروی مشترک واکنش سریع بر مقابله با اقدامات تروریستی نقش بسیار مهمی در روابط دو کشور داشت.

وی اضافه کرد: توافق دیگر در حوزه  اقتصادی به امضا رسید تا برای افزایش سطح مبادلات اقتصادی تأثیر بیشتری داشته باشد در قرارداد اکو بین ایران و ترکیه صادرات ما از 10 به 30 میلیارد دلار در سال رسیده است اما سهم ایران از صادرات به پاکستان علی‌رغم جمعیت بالا یک میلیارد دلار بوده است.

امام‌جمعه پردیس ادامه داد: دلیل عدم موفقی صادرات به پاکستان فعالیت دشمنان در این کشور بوده است اما مقرر گردید صادرات طی یک سال به پنج میلیارد دلار برسد و در کنار تبادل تجاری تبادل فرهنگ نیز صورت می‌گیرد.

توسلی در پایان خاطرنشان کرد: قرارداد صادرات 20 میلیارد دلار با عراق بسته شد و این نشان از این دارد که آمریکا نمی‌تواند راه را بر ایران ببندد و طبق سخنان سردار سلامی قدرت راهبردی ایران به سطح بین‌الملل خواهد رسید و امیدواریم در آمریکا، اروپا و... حوزه قدرت نرم جمهوری اسلامی را مشاهده کنیم.

انتهای پیام/67016/پ/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول