اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

احیای واحدهای تولیدی با همت آحاد جامعه محقق می شود

امام جمعه اراک گفت: خصوصی سازی غلط سبب شده سرمایه ها ویران و واحدهای تولیدی تعطیل شوند، با تلاش و همت و اتحاد می توان واحدهای تولیدی و صنعتی را مجدد احیا کرد.

 احیای واحدهای تولیدی با همت آحاد جامعه محقق می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک نقش کارگران در جامعه را  مهم دانست و بیان کرد: یکی از ابعاد جهاد، جهاد اقتصادی و جهاد کار و تولید و ایجاد اشتغال سالم و پایدار است، این امر با وجود نیروی کار فعال و پویا محقق خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه دشمن با اعمال تحریم ها  درصدد ضربه زدن به مردم و نظام است، تصریح کرد: همه آحاد جامعه اعم از کارگر،کارفرما، روحانی، بسیجی و دانشجو وظیفه دارند در راستای رونق تولید و شکوفا شدن اقتصاد گام بردارند. 
خطیب نمازجمعه اراک اظهار کرد: برای رسیدن به سرقله های پیشرفت و توسعه نیاز است با تربیت نیروی کار فعال زمینه رونق تولید را در کشور فراهم ساخت. 
دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: با همت و تلاش جامعه کارگری می توان صادرات را افزایش، واردات را کاهش و کالاهای اساسی مردم را در کشور تامین کرد. 
وی با اشاره به اینکه خصوصی سازی غلط بسیاری از سرمایه ها را ویران کرده است، ادامه داد: با همت و تلاش جهادی باید بار دیگر  واحدهای تعطیل را احیا و زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد. 
امام جمعه اراک بیان کرد: در سایه اقتصاد مقاومتی، بسیج ستادهای دولتی و غیردولتی و  مشارکت های مردمی می توان ظرف 10 سال آینده اقتصاد کشور را شکوفا ساخت. 
دری نجف آبادی افزود: با به کارگیری تمام ظرفیت و پتانسیل های موجود در کشور می توان زمینه  صادرات را گسترش و بازارهای کشورهای همسایه را با کالای ایران اشباع کرد. 
وی آموزش و پرورش را رکن مهم جامعه دانست و گفت: آموزش و پرورش با تربیت نیروی کار خلاق و مبتکر می تواند گامی موثر در راستای تولید بردارد. 
وی تصریح کرد: مجموعه برنامه و آموزش های مدارس باید هدفمند باشد و با تربیت نیروی توانا و مثمرثمر  و دینی زمینه رشد و توسعه کشور را فراهم آورد. 
دری نجف آبادی با اشاره به اینکه همبستگی و اتحاد ارتش و سپاه خارج چشم دشمن و مایه دلگرمی مردم و رهبر معظم انقلاب است، بیان کرد: تامین امنیت و خدمت رسانی به مردم رسالت و هدف مشترک سپاه ورتش است. 
امام جمعه اراک ادامه داد: غبار روبی و آماده سازی مساجد از جمله سنت های حسنه ای است که چندین سال است در آخرین روزهای شعبان در مساجد کشور اجرا می شود. 
وی با اشاره به اینکه 400 مسجد در شهر اراک وجود دارد، افزود: همه مردم و مسولان و متولیان امر مکلف هستند با اجرای برنامه های معنوی و مذهبی در ایام ماه رمضان زمینه حضور جوانان در پایگاه معنوی و مراسم معنوی را فراهم کنند. 
انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول