اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

انتخاب رشته بیش از ۹۹ هزار نفر در کنکور دکتری

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تاکنون بیش از ۹۹ هزار نفر در آزمون ورودی دوره دکتری Ph.D نیمه متمرکز سال ۹۸ انتخاب رشته کردند.

انتخاب رشته بیش از ۹۹ هزار نفر در کنکور دکتری

حسین توکلی مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: با اعلام اصلاحات سری دوم دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۸، مهلت انتخاب رشته در این آزمون برای داوطلبان مجاز برای بار دوم تمدید شد.

وی ادامه داد: به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۳۹۸ که تا تاریخ ۳ اردیبهشت ۹۸ برای انتخاب رشته اقدام نکرده اند ترتیبی اتخاذ شد که متقاضیان بتوانند تا پایان روز یکشنبه ۸ اردیبهشت ۹۸ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

توکلی تأکید کرد: از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که تا ساعت ۱۲ امروز جمعه ۶ اردیبهشت تعداد ۹۹ هزار و ۱۱۴ نفر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کرده اند.

وی گفت: تمامی متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه ۳ اردیبهشت و اطلاعیه ۵ اردیبهشت به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

مشاورعالی سازمان سنجش اضافه کرد: آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی اقدام کرده اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ یکشنبه ۸ اردیبهشت ۹۸ نسبت به مشاهده و یا ویرایش کدرشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته و علاقه مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به سایت دانشگاه آزاد مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های موجود در آن سایت نسبت به انتخاب کد رشته اقدام کنند.همچنین،اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری دوره دکتری در هفته آخر اردیبهشت ماه ۹۸ از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیر انتفاعی به جز دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۱۴ هزار نفر است و نتیجه نهایی پذیرش در این دوره در نیمه اول شهریورماه ۹۸ اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول