اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

لزوم تحرک و فعال شدن نسل جدید در امر ورزش

معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت: تماشاچی‌پروری، هواداری از تیم‌های ورزشی به‌جای زندگی فعال و با تحرک ورزشی، باعث شده تا نسل جدید از حرکت باز بماند؛ بر همین اساس باید با فعالیت‌های جبران‌پذیر این نسل را نجات دهیم و بین ابعاد شخصیتی افراد توازن ایجاد کنیم.

لزوم تحرک و فعال شدن نسل جدید در امر ورزش

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش در آیین اختتامیه المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای اظهارکرد: با بی‌توجهی به فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان و کمبود مبانی نظری و اندیشه‌ورزشی، ورزش آینده درخطر خواهد بود و آسیب‌های اجتماعی گسترش پیدا خواهد کرد.

وی بابیان اینکه متولیان ورزش کشور باید بدانند که آموزش‌وپرورش رقیب آن‌ها نیست، گفت: این نهاد خزانه استعدادها و مبنای شکل‌گیری انس و الفت با ورزش است، ورزش همگانی و قهرمانی از رهگذر آموزش‌وپرورش می‌گذرد و ما می‌خواهیم که آموزش‌وپرورش را در توسعه فعالیت‌های حرکتی تنها نگذارند.

حمیدی با تأکید برافزایش فعالیت‌های حرکتی توسط آموزش‌وپرورش برای داشتن دانش‌آموزان سالم، بانشاط، فعال و توانمند افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمایش‌های خود، جوانان را به تحصیل، تهذیب و ورزش یعنی توازن بین ابعاد عقلانی، روحی، اخلاقی، جسمی توصیه کردند که ما باید این فرمایشات را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه پدیده هزاره سوم، دنیا را با فقر حرکتی مواجه کرده، اظهار کرد: رشد فناوری‌های نوین، زندگی شهری، آپارتمان‌نشینی و گسترش ماشین در کوچه‌ها و خیابان‌ها، افراد جامعه به‌خصوص نوجوانان و جوانان را به یکجانشینی و سکون سوق داده است.

وی با اشاره به اینکه امروز بیماری‌های غیرواگیر ازجمله بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت به دلیل فقر حرکتی گسترش پیداکرده و جامعه را تهدید می‌کند، گفت: مبنای بیماری‌های قلبی و عروقی در دوران نوجوانی و جوانی شکل می‌گیرد و نوجوانان کم‌تحرک درخطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستند.

حمیدی بابیان اینکه ورزش کشور باید ورزش نسل را موردتوجه قرار دهد، اظهار کرد: تماشاچی پروری، هواداری از تیم‌های ورزشی به‌جای زندگی فعال و با تحرک ورزشی، باعث شده که نسل از حرکت بازبماند، ما باید با فعالیت‌های جبران‌پذیر نسل را نجات دهیم و توازن بین ابعاد شخصیتی افراد ایجاد کنیم.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه سواد حرکتی نسل امروز درخطر است، گفت: امروز آمادگی جسمانی نسل ما با امنیت ملی گره‌خورده که باید آمادگی جسمانی فرد افزایش پیدا کند و از کاهش آن جلوگیری کرد.

وی فعالیت‌های ورزشی را از بهترین عوامل تربیتی دانست وافزود: دانش‌آموزان، وفاق، سازگاری، کار تیمی، دوستی در عین رقابت، احترام به خود، احترام به دیگران، قانون و مقررات را در زمین و زمان ورزش و در میدان عمل تمرین می‌کنند.

حمیدی با اشاره به گسترش فناوری‌های نوین و ارتباطات مجازی در دنیای امروز افزود: در این شرایط مهارت‌های اجتماعی، اعتمادبه‌نفس، خودپنداری مثبت و عزت‌نفس افراد کاهش پیدا می‌کند، دوای درد بهبود سلامت جسمی، روحی و جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توسعه تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش، گسترش المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای، افزایش ساعت کلاس تربیت‌بدنی از یک ساعت به 2 ساعت در پایه یازدهم را از تدابیر آموزش‌وپرورش برای افزایش فعالیت‌های حرکتی دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: از مهرماه 97 با استقرار پایه دوازدهم، درس تربیت‌بدنی نیز در این پایه 2 ساعت شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول