اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

کارکردهای اجتماعی مسجدی فعال در جنوب شرق تهران/ آمادگی مشارکت در طرح «هرمسجد یک‌خانه»

مسجد شهید بهشتی براساس طرح هر مسجد یک خانه خود را مکلف به ساخت یک‌خانه در مناطق سیل‌زده کرده و در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی است تا ظرف یک سال خانه را تحویل دهد.

کارکردهای اجتماعی مسجدی فعال در جنوب شرق تهران/ آمادگی مشارکت در طرح «هرمسجد یک‌خانه»

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس،‌ مسجد شهید بهشتی یکی از فعال‌ترین مسجدهای جنوب شرق تهران است که هر شب و در مناسبت‌های مذهبی مراسم مناجات، دعا و ذکر اهل‌بیت (ع) برگزار می‌کند.

 

 

این مسجد همچنین در زمینه برنامه‌ها و خدمات اجتماعی و خیریه نیز فعال است. این مسجد در زمان وقوع سیل کرمانشاه مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان کمک‌رسانی کرد و علاوه بر آن کمک‌های غیرنقدی فراوانی اعم از دارو و ... ارسال کرد.

مسجد شهید بهشتی قطب فرهنگی جنوب شرق تهران محسوب می‌شود و در مناسبت‌های مختلف و همچنین دعای کمیل شب‌های جمعه و دعای ندبه صبح جمعه پذیرای جمعیت بسیاری است که در این زمان‌ها کمک‌های بسیاری نیز به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مسجد صورت می‌گیرد.

 

 

خیریه این مسجد نیز در راستای کمک‌رسانی به مردم محل به‌ویژه تهیه جهیزیه زوج‌های جوان بسیار فعال است.

کمک‌های ۵۰ میلیونی مسجد شهید بهشتی به سیل‌زدگان

براساس این گزارش،‌ کشاورز ، مسئول پایگاه بسیج این مسجد با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی نقدی و غیر نقدی برای سیل‌زدگان اظهار داشت: در این مسجد تاکنون مبلغ ۲۵ میلیون تومان وجه نقد و به همین میزان اقلام موردنیاز برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان جمع‌آوری‌شده است که به نهادهای امدادی ارسال‌شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح «هر مسجد یک‌خانه» گفت: براساس این طرح مسجد شهید بهشتی نیز خود را مکلف به ساخت یک‌خانه در مناطق سیل‌زده کرده است و در حال جمع‌آوری مبالغ هستیم و برای این منظور علاوه بر کمک‌های نمازگزاران و برنامه‌ریزی جهت جذب کمک از سوی افراد و نهادهای مرتبط با مسجد نیز در دستور کار است.

 

 

کشاورز افزود: ان شاء الله بنا داریم ظرف مدت یک سال این خانه را آماده تحویل سیل‌زدگان دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول