اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گلایه سرپرست استانداری گلستان از اختصاص منابع اندک برای تکمیل سدها

سرپرست استانداری گلستان با بیان اینکه اگر دولت منابع لازم برای تکمیل سد نرماب اختصاص می‎داد بخش زیادی از سیلاب مهار می‎شد، گفت: جای تاسف دارد که سدهای مهم استان گلستان که وظیفه کنترل سیلاب را بر عهده دارند منابع آنها بسیار اندک است.

گلایه سرپرست استانداری گلستان از اختصاص منابع اندک برای تکمیل سدها

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، میرمحمد غراوی عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال برگزاری است اظهار کرد: ظرفیت حجم مخزن سد نرماب 120 میلیون مترمکعب و 78 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و اگر دولت منابع لازم برای تکمیل این سد اختصاص می‎داد، می‎توانست بخش زیادی از سیلاب را مهار کند.

وی تصریح کرد: اگر در سال گذشته 100 میلیارد تومان به قرارگاه خاتم‎الانبیاء(ص) پرداخت می‎شد امسال آبگیری این سد انجام شده بود و می‎توانست بخش زیادی از آب را مهار کند، ما در سال گذشته در این باره مکاتباتی داشتیم اما نتیجه خاصی به همراه نداشت.

سرپرست استانداری گلستان با بیان اینکه متأسفانه امسال نیز اعتبار قابل توجهی به تکمیل سد نرماب اختصاص نیافته است، یادآور شد: 250 میلیارد تومان پیمانکار برای این سد مطالبه دارد که امیدواریم تحقق یابد و با تکمیل این سد از وقوع حوادث احتمالی دیگر در استان جلوگیری شود.

غراوی با بیان اینکه سد آقدکش برای جلوگیری از سیلاب پیش‎بینی شده است، بیان کرد: جای تاسف دارد که سدهای مهم استان گلستان که وظیفه کنترل سیلاب را بر عهده دارند منابع آنها بسیار اندک است.

وی به زهکشی اراضی کشاورزی در استان گلستان اشاره کرد و توضیح داد: زهکشی 70 هزار هکتار در سفر رئیس محترم جمهور به استان گلستان به تصویب رسید و مقرر شد طی دو سال تمام شود اما ما نیاز است در کل 280 هزار هکتار تصویب شود.

سرپرست استانداری گلستان یادآور شد: زهکشی 280 هزار هکتار حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان منابع نیاز دارد تا زهکشی کل اراضی استان گلستان تکمیل شود.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول