اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رونمایی از نمایش رادیویی زندگی ۱۶ تن از شهدای خان‌طومان

مدیرکل صدا و سیمای مازندران گفت: در آستانه سالروز پرواز شهدای خان‌طومان، که سرو قامت‌شان ریشه در خاک دیار علویان دارد، صدای مرکز مازندران در مراسم گرامیداشت هفتاد و نهمین سالگرد تأسیس رادیو، از پروژه بزرگ ساخت نمایش رادیویی «برشی از زندگی ۱۶ تن از این شهدای گرانقدر» پرده‌برداری کرد.

رونمایی از  نمایش رادیویی زندگی ۱۶ تن از شهدای خان‌طومان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، روز رادیو بهانه‌ای شد تا سراغ هادی ابراهیمی مدیرکل صدا و سیمای مازندران برویم تا از احوال این روزهای این رسانه استانی بیشتر آگاه شویم.

فارس: با توجه به استقرار چندماهه جنابعالی در صدا و سیمای مازندران، آیا برنامه‌ای برای آغاز یک تحول جدید طراحی کرده‌اید؟

البته تحول درازمدت مستلزم برنامه‌ریزی جامع با به‌کارگیری موسع کارشناسان زبده درون‌رسانه‌ای و فرارسانه‌ای با ظرفیت موجود در مراکز علمی، اجرایی و پژوهشی است که انشاءالله در همین امسال به آن جمع‌بندی خواهیم رسید.

اما برای تحول کوتاه‌مدت در محتوا و ارائه برنامه‌ها باید عرض کنم که با اولویت‌گذاری به ارزش‌ها، در نخستین گام بررسی تاریخچه ارزشمند لشکر پرافتخار ۲۵ کربلا را به‌منظور ارتقای آگاهی عمومی آحاد مردم به‌ویژه نسل‌های نو از روند پیدایش و شکل‌گیری این لشکر و فراز و فرودی که از ابتدا تا انتها طی کرده و مهم‌تر از همه ارائه شناسنامه و کارنامه نقش‌آفرینی این لشکر در ۴ دهه گذشته و مشخصاً در طول ۸ سال دفاع مقدس و مورد به مورد عملیات‌هایی که انجام داده و حماسه‌های بزرگی که به‌نام این لشکر و سرداران و فرماندهان و نیروهای ازجان‌گذشته مازندرانی ثبت شده و سند خورده است را همراه با مستندها، گزارشات، مصاحبه‌ها و ارائه ناگفته‌ها تقدیم خواهیم کرد.

این برنامه که سلسله‌وار ارائه می‌شود، با همکاری کامل سپاه کربلای مازندران و همه حماسه‌سازان این لشکر انجام‌ می‌پذیرد که قطعاً یکی از بی‌نظیرترین برنامه‌های ارزش‌محور شبکه استانی از ابتدا تاکنون خواهد بود.

در گام دوم ما بنا داریم برای سرداران شهید به‌نام مازندران در دفاع مقدس و بعدها در دفاع از حرم ویژه‌برنامه‌ها و نیز برنامه‌های مستند جداب ارزشمند با کلاس رسانه ملی با عنوان «معراج عشق» با محوریت دو سردار بزرگوار شهیدان حاج‌بصیر و طوسی بسازیم که در مرحله آغازین، زندگی‌نامه جامع همین دو سردار شهید بزرگوار و نیز در مرحله بعد زندگی‌نامه دو سردار شهید دیگر یعنی برادران حمیدرضا و علیرضا نوبخت تهیه و ارائه می‌شود که با توجه به فیلم‌نامه‌های موجود، جذاب‌ترین برنامه‌های شبکه استانی و حتی شبکه‌های ملی خواهند شد.

البته همین‌جا تأکید می‌کنم که این برنامه‌ها به همین چهار سردار ختم نمی‌شود و ما قطعاً زندگی‌نامه دیگر سرداران را نیز در همه شهرستان‌ها از غرب تا شرق در دستور تهیه قرار خواهیم داد و  برنامه‌های مستند جذاب هم شامل سرداران شهید سپاه، هم امیران و فرماندهان و خلبانان حماسه‌آفرین ارتش و هم بزرگان شهید بسیج، جهاد سازندگی و نیروی انتظامی خواهد شد.

فارس: به غیر از حوزه دفاع مقدس، چه برنامه‌های دیگری مد نظر دارید؟

گام سوم ما که مهم‌ترین و به‌روزترین گام رسانه استانی است، تهیه برنامه جذاب و پردامنه آفاق اندیشه است.

آفاق اندیشه، تبیین تخصصی و کاملاً کارشناسی بیانیه مقام معظم رهبری موسوم به گام دوم انقلاب است.

ما در این برنامه کاملاً فراجناحی و فقط و فقط اندیشه‌ورزانه از کارشناسان زبده فکری و اجرایی بدون محدودیت‌های سیاسی و سلیقه‌های جناحی استفاده کرده و هدف ما تبیین راه‌های افزایش مشارکت همگانی برای تحقق اهداف و مقاصد بلند و استراتژیک این بیانیه منشورگونه است که مزین به قلم رهبر معظم انقلاب و‌ چشم‌اندازی است به دهه پنجم انقلاب که قرار است با شیب نرم به فرهیختگان و نخبگان جوان و انقلابی جامعه تحویل شود.

ما در برنامه آفاق اندیشه بر اساس مصالح نظام، کشور و مردم تمامی دیدگاه‌ها را مطرح کرده و مانع از مصادره جناحی و نیز تخریب محتوایی آن توسط نااهلان و نامحرمان خواهیم شد و قطعاً تنویر اذهان عمومی و تقویت اراده‌ها و تثبیت منش‌های اساسی یعنی انقلابی‌گری و استکبارستیزی، مردم‌سالاری دینی و اقتدارگرایی بر مبنای ولایت‌محوری و اتکا به اندیشه‌های امام و رهبری را هدف‌گذاری خواهیم کرد.

فارس: برای احیای فولک مازندران چه برنامه‌ای دارید؟

اتفاقاً سؤال به‌جایی کردید و آن اینکه ما در گام بعدی بنا داریم برای حفظ، احیا و نیز شکوفایی و ترویج موسیقی محلی مازندران، جشنواره بزرگی را در رسانه استانی میزبانی کنیم و طی آن علاوه بر حسن استفاده از همه استعدادهای موسیقی موجود، پنجره‌ای رو به آینده بگشائیم و بتو‌انیم استعدادهای موسیقیایی جدیدی را شناسایی و‌ تقویت کنیم تا چرخه تکرار را به عرصه نوآوری و ابتکار تبدیل کنیم و شبیه موفقیت‌های استان‌های موفق، بتوانیم محصولات نو با قالب‌های نو و محتواهای نو بر اساس شأنیت جامعه تحصیل‌کرده امروز و ذائقه‌های نسل‌های نو و نیز با کلاس ملی و بین‌المللی به جامعه تحویل دهیم.

موسیقی محلی مازندران دارای قابلیت‌های پایان‌ناپذیر است و هنر ما بالفعل کردن همین بالقوه‌هاست و ما در این زمینه به مساعدت سایر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی مازندران نیازمندیم و معتقدیم با همدلی، بن‌بستی وجود نخواهد داشت.

ما به‌طور متواتر در حال ارزیابی و رصد برنامه‌های موجود و حتی برنامه‌های شبکه‌های سراسری هستیم و در آینده باز هم برنامه‌های جدیدتری را طراحی و ارائه خواهیم کرد و به شخصه در این زمینه به توانایی برنامه‌سازان، کارشناسان و نویسندگان رسانه استانی ایمان دارم.

فارس: حال و روز برنامه‌های آینده رادیوی استان را نیز تشریح کنید.

یکی از رسالت‌های رسانه شنیداری، رادیو، این است که آهنگ روح نوازِ پژواک پَر زدن عاشقانه کبوتران حرم عشق را به گوش همگان برساند.

در آستانه سالروز پرواز شهدای خان‌طومان، که سرو قامت‌شان ریشه در خاک دیار علویان دارد، صدای مرکز مازندران در مراسم گرامیداشت هفتاد و نهمین سالگرد تأسیس رادیو، از پروژه بزرگ ساخت نمایش رادیویی «برشی از زندگی ۱۶ تن از این شهدای گرانقدر» پرده‌برداری کرد، این پروژه بزرگ با حضور تمامی نویسندگان و برنامه‌سازان متعهد و خلاق صدای مرکز مازندران، در حال تهیه و اجراست و هم‌اکنون در مرحله پژوهش‌های میدانی قرار دارد.

انشاالله این اقدام ارزشمند رسانه‌ای، ادای بخشی از دین اهالی صدای مرکز مازندران و هنرمندان دیار علویان به حماسه‌آفرینی‌های این شهدای جاویدنام وطن باشد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول