اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کاهش عوارض انبوه‌سازان بخش مسکن در شیراز

در صحن علنی شورای شهر لایحه کاهش عوارض و خدمات شهری شیراز به دنبال تشویق انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران به مشارکت بیشتر در بخش مسکن و رونق بازار مسکن به تصویب رسید.

کاهش عوارض انبوه‌سازان بخش مسکن در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عصر امروز در صحن علنی شورای شهر شیراز دو فوریت طرح راه‌اندازی خیابان غذا همزمان با ماه مبارک رمضان مورد موافقیت اعضای شورا قرار گرفت.

طبق این مصوبه اخد مجوز، انتخاب خیابان و اجرای طرح برعهده شهرداری خواهد بود با تأکید بر اینکه بار مالی برای شهرداری شیراز نداشته باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان و در جهت استفاده از این ظرفیت و رویداد مذهبی به منظور ایجاد فضای شادی، نشاط و تحرک شهروندان روزه‌دار شیرازی و معرفی ظرفیت‌های خوراکی شهر شیراز و همچنین فراهم کردن امکان زیست شبانه در شهر، این طرح با دوفوریتی با قید سه بند ارائه شد.

سولماز دهقانی ادامه داد: اولویت با ارائه غذاهای سنتی و سالم، جایگزین کردن ظروف گیاهی قابل بازیافت به جای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و برگزاری مراسم و آیین‌های فرهنگی، مذهبی همزمان با اجرای خیابان غذا در این بندها قید شده است.

وی افزود: اجرای این طرح به صورت آزمایشی می‌تواند گام موثری در راستای ارزیابی فضای شهری شیراز در خصوص ایجاد خیابان‌های غذا باشد.

کاهش عوارض و خدمات شهری در جهت تشویق انبوه‌سازان به مشارکت بیشتر در بخش مسکن

در این جلسه لایحه شهرداری در خصوص کاهش عوارض و خدمات شهری به تصویب رسید.طبق این مصوبه، در 3 ماه اول سال 20 درصد تخفیف عوارض، 3 ماه دوم 18 درصد، 3 ماه سوم 16 درصد و 3 ماه آخر سال 12 درصد خواهد بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص این مصوبه گفت: این لایحه با هدف رونق بازار مسکن و به پیشنهاد شهرداری شیراز به تصویب رسید.

عبدالرزاق موسوی با بیان اینکه این لایحه به دنبال تشویق انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران به مشارکت بیشتر در بخش مسکن و رونق بازار مسکن است، ادامه داد: این لایحه که به نوعی تشویقی است، تلاش می‌کند تخفیف‌ها را در قالب کاهش عوارض به شهروندان در تمام طول سال ارائه کند و از تخفیف‌های پایان سال بکاهد تا همه علاقمندان امکان استفاده از آن را در‌طول سال داشته باشد و درآمد شهرداری نیز در طول سال محقق شود و موکول به سیاست‌های تخفیقی پایان سال نشود.

وی افزود: اطلاعات این کاهش عوارض در قالب جداول پیشنهادی شهرداری به تصویب رسیده است که اطلاعات آن از طریق پایگاه مصوبات شورای شهر و شهرداری‌های مناطق پس از تائید فرمانداری شیراز قابل دسترسی است.

موسوی گفت: لایحه کاهش عوارض پس از تائید فرمانداری شیراز، قابلیت اجرایی دارد.

همچنین ادامه بررسی طرح اصلاح آیین نامه واگذاری زمین به هیات‌های مذهبی، مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی، مذهبی در دستور کار صحن قرار گرفت که مقرر شد به منظور بررسی کارشناسی لایحه به کمیسیون برنامه و بودجه شورا ارجاع و اعضا نیز نظرات خود را درباره لایحه در مدت یک هفته به کمیسیون ارائه دهند تا پس از بررسی، نتیجه حاصله برای تصویب به صحن ارائه شود.

در این جلسه طرح کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک این شورا مبنی بر دستورالعمل نحوه‌ی نظارت شورای اسلامی شهر شیراز برعملکرد شهرداری و سازمان‌های مشمول بند 32ماده80 قانون شوراها، مشتمل بر هفت ماده و شش تبصره را تصویب کرد.

راه‌اندازی خدمات دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی در شهر شیراز

نواب قائدی با اشاره به اینکه درکمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک استفاده از توان اپرتورهای مطرح ملی و بین‌المللی در زمینه دوچرخه‌های اشتراکی به عنوان یکی از تکالیف بودجه شهرداری شیراز در سال 98 در نظر گرفته شد، ابراز داشت: پس از جلسات کارشناسی متعدد در کمیسیون‌ عمران، حمل و نقل و ترافیک و کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر و با همراهی معاونت حمل و نقل و ترافیک و سازمان سرمایه گذاری، تصمیم بر آن شد تا ضمن شناسایی اپراتورهای مطرح ملی و بین المللی فعال در این حوزه، زمینه برای حضور آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: مکاتبات و مذاکرات متعددی با شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در زمینه دوچرخه هوشمند اشتراکی صورت گرفت و با سرمایه‌گذاران متعددی موضوع پیش برده شد، تا در نهایت با یکی از شرکت‌های موفق داخلی که در شهرهای دیگری از کشور نیز فعالیت دارد، توافق و تفاهم اولیه انجام گرفت.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز افزود: با همراهی و پیگیری شهردار و مذاکرات صورت گرفته با شرکت مذکور، دریافت دوچرخه‌های اشتراکی تسهیل شده که در کنار دریافت هوشمند دوچرخه، به جذابیت استفاده از دوچرخه در شهر شیراز کمک چشمگیری می‌کند.

قائدی گفت: انتظار داریم راه‌اندازی خدمات دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی در شهر شیراز از ابتدای تابستان سال جاری عملیاتی شود که در کنار اقدامات ارزشمند دیگری که در حوزه حمل و نقل در دست اقدام است، تحولی قابل توجه و موثر در کیفیت خدمات حمل و نقلی در شهر شیراز در شش ماه نخست سال جاری شاهد خواهیم بود و بدون شک گامی ارزشمند در جهت تحقق شعار انسان محوری شورای پنجم برداشته خواهد شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول