اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط

سلفی با لاله‌ها به وقت اردیبهشت

این آخر هفته می‌توانید خانواده‌تان را به پیاده‌روی در گذر لاله‌زاری متفاوت مهمان کنید، به پیشنهادهای کاغذی خود در نمایشگاه بین المللی کتاب جان بدهید، املت باباپز نوش جان کنید یا در وسطی بُل بگیرید و ملتی را شاد کنید.

سلفی با لاله‌ها به وقت اردیبهشت

گروه تفریح و نشاط؛ سمیه دهقان‌زاده: اینکه فقط چند روزی در تهران مهمان باشید یا تهرانی، فرقی نمی‌کند. این روزها کافی‌ست نفس عمیقی بکشید تا هوای پاک را با تمام وجودتان درک کنید و چه چیز بهتر از هوایی لطیف، آسمانی کم ابر، اوضاعی به مراد و همدلی سراسری ایرانی ها در غم و شادی؟ می‌بینید برای شاد بودن در عین سختی احتیاج به صرف هزینه زیادی نیست همین که نگاه‌تان را در جهت مثبت تغییر دهید، عالی است. خب این حال خوب را چه چیز بهتر می‌کند؟ بله درست است، بودن در کنار خانواده و  آدم‌هایی که دوست‌شان دارید. پس بیایید حالا که دید و بازدیدهای نوروز تمام شده و باران هم با آسمان شهرمان مهربانی می‌کند این آخر هفته را چند ساعتی در کنار عزیزتان برای روزهای تنهایی شادی ذخیره کنید. البته کماکان پیشنهادهای ما هم برای این ایام در جای خود باقیست و خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود.

 

سفرهای علمی در قلب یک مصلی

میانه‌تان با کتاب و کتابخوانی چطور است؟ کتابخوارید یا فیلم بین؟ شاید هم جای کتاب، کباب ترجیح‌تان باشد!

مهم نیست جواب‌تان به کدام یک از این سوال‌ها مثبت است، اما بی‌برو برگرد نمی‌توانید از ضیافت فرهنگی بزرگی چون نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چشم‌پوشی کنید.

پس بیایید از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب کمی وقت‌تان را برنامه ریزی کنید و با خانواده یا دوستان، همراه شوید و به سی و دومین دوره از این فستیوال بین المللی بروید.

تصورش را بکنید نزدیک به سه هزار و چهارصد ناشر داخلی و خارجی در پهنه‌ای ۳۰ هکتاری با کتاب‌های جذاب و کاربردی؛ از حوزه کودک و دیجیتال گرفته تا آموزشی و دانشگاهی، انواع محصولات فرهنگی- هنری، انتشارات خارجی و کتاب‌های نایاب منتظر شما هستند که بروید و بهره ببرید.

 

تا دل‌تان بخواهد راه برای رفتن شما هموار است و از ایستگاه‌های مصلای امام خمینی و شهید بهشتی، ون‌هایی آماده است برای رساندن‌تان از مترو به نمایشگاه و بالعکس که از یک ساعت قبل شروع کار نمایشگاه تا یک ساعت بعد از آن رایگان کار رفت و آمدتان را سهل می کند. پس بچه‌ها را هم حتما ببرید و بگذارید ببینند جز شهر بازی و بازی‌های کامپیوتری، موجودی دیگر به نام کتاب چقدر می تواند ارج و قرب داشته باشد و اینکه خرید کتاب هم می‌تواند به اندازه خرید اسباب بازی هیجان زده‌شان کند.

 

در نمایشگاه کتاب، هر جا هم سوالی داشتید، اطلاع رسان‌های خوش‌رو در غرفه‌ها هستند که راه را گم نکنید و راحت‌تر به مقصدتان برسید. راستی فهرست کتاب‌هایی که دوست دارید را فراموش نکنید، می‌دانم سوال بعدی‌تان چیست! اما  نگران نباشید روح‌تان که از کتاب تغذیه کرد نمی‌گذاریم جسم‌تان گرسنگی بکشد. از ورودی‌های نمایشگاه در محوطه باز در کنار غرفه‌ها تا چشم‌تان کار کند انواع خوراکی و غذا و نوشیدنی و تنقلات با کیفیت تقریبا خوب  میزبان هر خوش خوراکی است. راستی اگر حال مترو و اتوبوس‌سورای را ندارید، تاکسی‌ها و ون‌هایی برای انتقال‌تان به نمایشگاه از پنج میدان اصلی شهر (رسالت، صنعت، انقلاب، صادقیه و آزادی) مهیاست، پس دیگر بهانه‌ای نیست! این شما و این سرزمین کتاب‌ها.

 

 

لاله زاری خاص تر از «لاله زار»

حوصله‌تان به کتاب و کتاب‌خری و کتاب‌خوانی نمی‌کشد؟ اصلا چه کاریست بعدا یا کتاب‌های مورد نیازتان را دانلود می‌کنید یا می‌روید راسته خیابان انقلاب. پس بیایید که برای‌تان بعد از یک پیشنهاد کاغذی، پیشنهادی از جنس طبیعت و گل و گیاه داریم.

تا به حال چند بار گذرتان به شهرک غرب و بلوار فرحزادی افتاده؟ شمارش از دست‌تان خارج است؟ طوری نیست فقط می‌خواهیم بگوییم می‌توانید این آخر هفته دست اهل و عیال، رفیق‌های شفیق و اقوام پایه‌تان را بگیرید و یک راست ببریدشان به گذری از جنس بهشت، آن هم درست در خیابان زرافشان شمالی شهرک غرب.

 

به آنجا که برسید بیش از صد هزار لاله رنگارنگ، سرزنده و دلبر با نظم و ترتیب احاطه‌تان می‌کنند و در یک آن، به قدری  زیبایی و لطافت می‌بینید که گویی در مزرعه‌ای پهناور در هلند به تماشا ایستاده‌اید.

این لاله‌های متنوع و رنگین کمانی ۶ سالی‌ می‌شود که این موقع سال مهمان این خیابان‌اند و هومن اردبیلی؛ یک پزشک عمومی، به نشانه تکریم مادر مرحومش چند سالی‌ست چشم همه را به دیدن لاله‌ها که نشانه مهر و محبت و ایثار است روشن می‌کند. این گل کاری منحصر به فرد که از ۶ هزار شاخه گل شروع شد حالا به چند صد گل رسید و همت والای انسانی خوش فکر را به نمایش می‌گذارد.

 شما هم می‌توانید دسته جمعی به این خیابان بروید و از تماشای این نشانه احترام خاص لذت ببرید،  عکس یادگاری بیاندازید. حتی بدون رفتن به باغ و مزرعه و خروج از شهر، پیاده‌رویی در لاله‌زاری متفاوت را در کنار عزیزان‌تان تجربه کنید و لحظات با هم بودن‌تان را در ذهن‌تان ثبت. راستی خواندن فاتحه‌ای برای شادی  روح مادر آقای دکتر فراموش‌تان نشود.

 

 دورهمی آخر هفته‌ای، املت باباپز و دیگر هیچ

گذرتان به شهرک غرب نمی‌افتد؟ می‌گویید دل‌مان خوش است که چنین پیشنهادهایی می‌دهیم؟ تتمه‌ دید و بازدیدهای‌تان تمام نشده و می‌خواهید آخر هفته و مهمانی را تنگ هم بزنید تا دلتنگی‌تان تمام شود و چشم‌تان به دیدن فامیل و دوست و آشنا روشن؟ چه بهتر از این.

می‌دانیم ممکن است دخل و خرج‌تان خیلی میزان نباشد و چه بپزیم سوال همیشگی دورهمی‌های ماست. اما چه اشکال دارد این بار که می‌خواهید دور هم جمع شوید وعده ناهار و شام نگیرید و خود و مهمان‌هایتان را به عصرانه‌ای دلچسب دعوت کنید؟ البته جذاب‌تر می‌شود که خانم‌ها گوشه‌ای بنشینند و آقایان و باباهای جمع که از قضا دستی بر درست کردن املت دارند یا حداقل حرفش در بین‌شان زیاد است دست به ماهیتابه شوند و املتی جانانه درست کنند و با مخلفات و چاشنی محبت املت‌شان را روی سفره ما بگذراند؟

گوجه باشد یا رب خیلی فرق نمی‌کند، املت وطنی یا فرنگی‌اش هم آنقدرها مهم نیست، هر چه باشد جذاب است و پر از خنده و لحظات شاد.

راستی برای اینکه آقایان خیلی اذیت نشوند می‌توانید بچه‌ها را برای تقویت روحیه همکاری، به کمک‌شان بفرستید ولی گفتن ندارد که اگر املت‌شان خیلی خوش مزه نبود باز هم با روی باز و لبخند، نوش جان کنید که تشویقی است برای آشپزی مردان خانواده در دورهمی‌های خارج از خانه و هم خدا را خوش می‌آید و هم بنده‌های خدا را.

 

توپ بیاورید،  بُل بگیرید، شادی ببرید

املت را نوش جان کردید؟ بیشتر از غذا، دورهمی بهتان چسبید؟ خب خدا را شکر. با دور دور و بیرون رفتن چطورید؟ شمایی که از اول بهار غر باران و هوای ابری را زدید و گفتید که در چهاردیواری خانه حبس شده‌اید. بفرمایید کلی هوای پاک و آسمان کمتر بارانی این آخر هفته نصیب‌تان شده، پس بیایید بزنید بیرون و حتی شده در پارک و بوستانی نزدیک خانه، خانواده‌تان را به گردشی کم‌هزینه و پرسود مهمان کنید.

البته می‌دانیم وقتی بچه‌ها را به پارک می‌برید باید مدیریت‌شان کنید که گم نشوند، به همه خوش بگذرد در عین حال آزادی عمل داشته باشند و فکر نکنند باز هم باید بنشینند و نگران سقف طبقه پایینی و دیوار نازک واحد کناری باشند که مبادا سر و صدا و آزاری ایجاد کنند.

اصلا چطور است با یک عدد توپ و چند داوطلب از بین جمع‌تان وسطی بازی کنید، بچه‌های خیلی کوچک‌ جمع هم نخودی باشند که خیال‌تان راحت باشد که همه مدت بازی وسط‌اند و غرق لذت بازی. فقط توپ نرم باشد و نه خیلی پرباد که به شادی و سلامتی نزدیک‌تر است!

بازی‌ را هم که حتما بلدید، کافیست دو گروه شوید و گروهی در وسط قرار بگیرد و گروه بعدی که در دو طرف‌اند سعی کنند وسطی‌ها را با پرتاب توپ بزنند تا نفرات تمام شود و برنده بازی مشخص، البته زرنگ‌های جمع حتما می‌توانند چند تایی هم بُل بگیرند و بازی را هیجان انگیزتر کنند.

بزرگ‌ترها و آنها که خیلی حوصله جست و خیز هم ندارند می‌توانند وسطی‌ها را تشویق کنند یا مثلا با دوربین موبایل‌شان عکس‌های جذابی از بازی بگیرند و موقع خوراکی خوردن عکس‌ها را به صاحبان‌شان نشان دهند و از ثبت چنین لحظاتی لذت ببرند.

 

چشم بهم نزده آخر هفته به آخرش رسیده و کم کم باید مهیا شوید برای شروع کار و فعالیت، اما بی‌شک شما که برای بودن در کنار خانواده و عزیزان‌تان برنامه‌ریزی کردید و یک دل سیر حتی به اندازه یک نیم‌روز را خانوادگی گذراندید انرژی‌تان برای شروع هفته چند برابر خواهد بود، چراکه دلخوشی‌های واقعی  را به خودتان یادآوری کرده‌اید و این عین خوشبختی است.

 

روز و روزگارتان به مراد، بهارتان شاد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول