اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ا‌نجام مطالعات بازسازی جاده‌های سیل‌زده‌/تحویل برآورد‌ مالی بازسازی‌ به دولت

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برآوردهای بازسازی جاده‌های مواصلاتی سیل‌زده انجام شد‌، گفت: برآورد‌ها را تهیه کرده و تحویل دولت داده‌ایم، تا پس از تأمین اعتبار به سرعت اجرای پروژه‌های بازسازی را آغاز کنیم.

ا‌نجام مطالعات بازسازی جاده‌های سیل‌زده‌/تحویل برآورد‌ مالی بازسازی‌ به دولت

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت بازسازی محورهای مواصلاتی آسیب‌دیده در سیلاب اخیر به ویژه در ‌استان لرستان اظهار داشت: در برخی محورهای اصلی به ویژه در لرستان تخریب به صورت گسترده انجام شده بود که ما تلاش کردیم، به سرعت مطالعات اجرای پروژه بازسازی و بهسازی آغاز شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: همچنین مشاوران را به پروژه‌ها اعزام کردیم و نقشه‌ها در حال آماده‌سازی است و پس از آن پروژه‌ها‌ آماده مناقصه برای واگذاری پیمانکاران بزرگ می‌شود.

وی اضافه کرد: از جمله این محورهای مواصلاتی می‌توان به محور خرم‌آباد-پلدختر اشاره کرد، در این پروژه نقشه‌ها‌، برداشت‌های محلی و تعیین واریانت‌های جدید‌ انجام شده است و تلاش می‌کنیم، به سرعت اجرای پروژه آغاز شود.

خادمی با بیان اینکه همچنین در محور یاسوج به سپیدان نیز مطالعات احداث و بهسازی پروژه آغاز شده است، گفت:‌ در محور پلدختر و پل بابازید به سمت اسلام‌آباد نیز مطالعات در حال انجام مطالعات هستیم تا به سرعت پروژه برای اجرا به مناقصه برود.

وی اظهار داشت: آنچه در حیطه اختیارات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای بازسازی و بهسازی این محورهای مواصلاتی است، را انجام داده‌ایم، همان طور که می‌دانید برخی از بهسازی‌ها و بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده در حیطه فعالیت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، اما ‌‌بخش‌هایی که کارهای بزرگ و راهسازی لازم دارد، توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل مطالعه می‌شود تا به سرعت برای اجرا به پیمانکار واگذار شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه برآوردهای بازسازی جاده‌های مواصلاتی سیل‌زده انجام شد‌، اظهار داشت: در این حوزه موضوع تأمین اعتبار بسیار مهم است، ما برآورد‌ها را تهیه کرده و به دولت تحویل داده‌ایم، حال از محل اعتبارات سیل و یا اعتبارات دیگر که دولت به‌ ما اعلام می‌کند به سرعت اجرای پروژه‌های بازسازی را آغاز می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: البته برخی ظرفیت‌های دیگر بودجه را هم برای اجرای این پروژه‌ها پیگیری می‌کنیم، تا در صورت امکان از آنها استفاده کنیم تا بدین ترتیب شروع پروژه‌ها سرعت گیرد و مردم منطقه از‌ شرایط سخت خارج شوند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول