اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

خسارت سیلاب به ۸۵۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی همدان/ آسیب‌دیدگی 255 دهنه پل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بيان اينكه بر اثر سيلاب اخير ۲۵۵ دهنه پل در همدان آسیب‌ دیده و ۸۵۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی نیز دچار آسیب شد گفت: برآورد می‌شود ۷۷ میلیارد تومان خسارت در اين زمينه وارد شده باشد.

خسارت سیلاب به ۸۵۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی همدان/ آسیب‌دیدگی 255 دهنه پل

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مصطفی پناهنده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال 97 سالی پرچالش بود اظهار کرد: بعد از اعمال تحریم‌هایی که به کشورمان تحمیل شد، برای رفع موانع و مشکلات پیگیری لازم در زمینه بیمه و تأمین لوازم و قطعات مورد نیاز آنها انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت سیلاب در روزهای اول سال نیز اقدامات خوبی صورت گرفت افزود: در سیلاب‌ها نیز راهداری همدان نمره قبولی گرفت که از همه همکاران تشکر می‌کنم زیرا با تمام وجود حاضر شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه همدان یکی از استان‌های درگیر سیل بود افزود: استان ما با اعمال مدیریت صحیح دچار چالش نشد و تمام دستگاه‌ها نیز با برنامه‌ریزی باعث شدند که آسیب زیادی نبینیم.

وی با اشاره به اینکه عوامل راهداری از یکم بهمن‌ماه آماده ارائه خدمات نوروزی بودند تصریح کرد: بارش‌های سنگینی در ایام نوروز رخ داد و باعث شد کار راهداری به مهمانداری ارجح شود.

پناهنده یادآور شد: 516 نیرو در استان عملیات راهداری را انجام دادند و با 255 دستگاه وسیله برف‌روبی شبانه‌روز مشغول بودند تا راهی بسته نشود.

وی با تأکید بر اینکه بارش‌ها باعث شد بسیاری از راه‌های ما از بین رفت خاطرنشان کرد: در روستای قلعه‌جوق فامنین و همچنین روستای راستگویان راه آنها به علت سیل مهیبی که رخ داد، از بین رفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه به 528 پل آسیب جدی وارد شد تصریح کرد: برخی از رانش‌ها جدی بود هرچند برخی از رانش‌ها اکنون اتفاق می‌افتد زیرا خاک بعد از اشباع خود را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: در حال حاضر مشغول مرمت راه‌های آسیب‌دیده هستیم و راهی بسته نیست، هرچند بهسازی زمان خود را می‌طلبد.

پناهنده با اشاره به اینکه حجم بارش‌ها به گونه‌ای بود که بیش از 12 هزار تن نمک استفاده شد خاطرنشان کرد: این حجم از نمک باعث می‌شود، روکش آسفالت از بین برود بنابراین به دنبال این هستیم اعتبارات کافی را اخذ کرده و در این راه هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه در حال بازسازی پل‌ها و لکه‌گیری راه‌ها هستیم خاطرنشان کرد: در شهر مریانج و روستای سولان نیز با توجه به اینکه آب در بالادست جاده جمع شده بود، مردم خواستند راه را تخریب کنیم تا مسیر آب باز شود ما نیز علیرغم میل باطنی اجازه دادیم راه را برداشته و آب جریان یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان یادآور شد: با توجه به دبی آب موجود امکان ترمیم هنوز وجود ندارد و مردم نیز درخواست دارند که هنوز کاری انجام نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کمک‌رسانی به لرستان در دو مرحله انجام شد افزود: بر اساس شرح وظایفی که از وزارتخانه اعلام شد وارد کمک‌رسانی شدیم و 13 دستگاه ماشین آلات به لرستان اعزام شد.

پناهنده با اشاره به اینکه کمک‌رسانی به شورآباد، سپیددشت و مرگسر به همدان سپرده شد تصریح کرد: در مرحله اول راه‌های ارتباطی شهرها و راه‌های روستایی بازگشایی شد و سپس قطعه 10 کیلومتری خرم‌آباد و پلدختر به همدان واگذار شد.

وی با بیان اینکه راه اصلی پلدختر از بین رفته و هر قطعه از این راه اصلی را به یک استان داده‌اند خاطرنشان کرد: قطعه «افرینه به معمولان» به همدان واگذار شده که راهداران با 20 دستگاه به صورت شبانه‌روزی در حال کار هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان اضافه کرد: در استان همدان نیز بر اثر سیلاب 255 دهنه پل آسیب‌ دیده و ۸۵۰کیلومتر از راه‌های مواصلاتی دچار آسیب شده که برآورد می‌شود 77 میلیارد تومان خسارت به آنها وارد شده باشد.

وی با بیان اینکه چهار تیم متخصص متشکل از مشاور در اداره‌کل راه و شهرسازی مسئله رانش‌ها را مطالعه می‌کنند افزود: سال 97 نیز پژوهش‌هایی انجام شد که نتایج آن را به مرکز اعلام کردیم، به دنبال این هستیم جلوی این رانش‌ها گرفته شود هرچند اعتبار سنگینی نیاز دارد.

پناهنده تعداد رانش‌های صورت گرفته در همدان را نامشخص دانست و افزود: بیشترین رانش را در محورهای فرسفج، فیروزان، روستای سیدشهاب در تویسرکان، محور همدان ـ کرمانشاه، گردنه اسدآباد، محور گرین، نورآباد، آورزمان بوده و بقیه رانش‌ها در کوه‌ها و در برخی راه‌ها نیز آب شستگی رخ داده است.

وی با اشاره به توزیع لاستیک در بخش حمل و نقل برون‌شهری اضافه کرد: در این بخش 31 هزار لاستیک در بین رانندگان اتوبوس و کامیون توزیع شد اما سعی شده، توزیع عادلانه باشد و هر ناوگان بر اساس سهمیه‌ دریافت کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه محور گردنه اسدآباد پرحادثه‌ترین محور است افزود: این محور نیازمند توجه در حوزه ایمنی است و از سال قبل رایزنی با سایر دستگاه‌ها نیز شروع شده است.

وی از انعقاد قرارداد برای تامین نیروجرسی گردنه اسدآباد برای کاهش حوادث خبر داد و گفت: تفکیک باند رفت و برگشت گردنه اسدآباد به کاهش تصادفات کمک می‌کند که این مسئله نیازمند همکاری پلیس است.

پناهنده با بیان اینکه 106 نقطه حادثه‌خیز در سال 97 شناسایی شد گفت: طی بررسی‌های صورت گرفته 36 مورد آن عملیاتی و آشکارسازی شد و سعی کردیم همه آنها آشکارسازی شود تا مردم نیز از حادثه‌خیز بودن آن مطلع شوند.

انتهای پیام/89003/ 40/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول