اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پرداخت زکات بنیه اقتصادی کشور را قوی می‌کند

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پرداخت زکات حکمت و نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد اسلامی دارد که اگر به درستی پرداخت شود بنیه اقتصادی در کشور قوی خواهد شد.

پرداخت زکات بنیه اقتصادی کشور را قوی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی صبح امروز در نخستین جلسه شورای زکات استان کردستان در سال‌جاری که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهدا امنیت کاملا پایداری در کشور ما حاکم است.

وی خاطرنشان کرد: وجود امنیت در کشور زمینه را برای توسعه و آبادانی و پیشرفت در عرصه‌های مختلف در کشور فراهم کرده است و همه باید قدردان این امنیت باشیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش‌آفرینی کمیته امداد و بهزیستی در کمک و حمایت از نیازمندان و حرکت در مسیر محرومیت‌زدایی، گفت: اگر امروز این دو نهاد مقدس نبود حقیقتا وضعیت فقر در جامعه بیشتر از این بود.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با پیروزی انقلاب به فرمان امام کمیته امداد تشکیل و در کنار سایر نهادهای حمایتی مانند بهزیستی حقیقتا در کنار فقرا و نیازمندان حضور و مشکلات این حوزه را تا حدود زیادی سامان بخشیدند.

وی در ادامه به موضوع زکات از دیدگاه اسلام پرداخت و تصریح کرد: زکات یک مسئله مهم و از دستورات دین اسلام و یکی از بزرگترین تعاون‌ها در دین اسلام است.

رستمی با بیان اینکه اتحاد و اخوت و همدردی از مهم‌ترین تاثیرات پرداخت زکات است، گفت: زکات پایه‌ریزی همکاری میان افراد است و تا جایی اهمیت دارد که خداوند در قرآن، زکات را در کنار نماز آورده است.

وی تصریح کرد: زکات 32 بار در قرآن تکرار شده است و پرداخت این واجب الهی هم دلیل قرآنی و هم دلیل اسلامی دارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زکات یکی از ستون‌های دین است، گفت: اگر در دین اسلام زکات وجود نداشته باشد یک ستون دین از بین رفته است.

وی خاطرنشان کرد: زکات بزرگترین تعاون و یاری‌گری در بین اغنیا و فقرا به شمار می‌رود و موجب رفع و ریشه‌کنی فقر در جوامع اسلامی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دین اسلام دین احترام است، گفت: این رسالت همه علمای دینی است که مردم را به پرداخت زکات دعوت کنند تا شاهد تحقق کامل این واجب دینی در جامعه باشیم.

رستمی اضافه کرد: پرداخت زکات حکمت زیادی در شکوفایی اقتصاد اسلامی دارد که اگر به درستی پرداخت شود بنیه اقتصادی در کشور قوی خواهد شد.

به گفته نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، احیای زکات موجب تقویت و توسعه رحمت و مودت و درهای فقر را در جامعه می‌بندد.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان نمی‌توانند وظیفه دینی خود را نسبت به سایر مسلمانان ادا کنند مگر اینکه در ادای نماز و پرداخت زکات اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول