اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

تسهیلات و یارانه‌های کشاورزی نیاز به بازنگری دارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ارائه تسهیلات و تخصیص یارانه‌های بخش کشاورزی نیازمند تقویت و بازنگری است

تسهیلات و یارانه‌های کشاورزی نیاز به بازنگری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران (پات) حسین شیرزاد، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن تشریح فعالیت‌های دفتر توسعه خدمات فنی و کشاورزی تعاونی‌ها گفت: بطورکلی تکثیر و تولید بذور اصلاح شده غلات و دانه‌های روغنی در سطح شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی به دو بخش تکثیر و تولید بذور غلات (گندم وجو) و بذور دانه های روغنی تقسیم می‌شود.

وی درباره تکثیر و تولید بذور غلات (گندم وجو) تصریح کرد: سرجمع بذور مورد نیاز کشور اعم از بذور اصلی و خود مصرفی غلات(گندم وجو) بالغ بر یک میلیون و یکصد هزارتن است که از این مقدار با برنامه‌ریزی انجام شده ازسوی کمیته های فنی مرکز و استانها حدود ۶۳۰ هزارتن بذور اصلاح شده شامل ۵۷۸ هزارتن گندم و ۵۲ هزارتن بذر جو توسط سه بخش خصوصی، تعاونی و دولتی تحت نظارت کامل مؤسسات تحقیقاتی ذیربط تکثیر و تولید شده و نهایتاً دراختیار کشاورزان قرار داده می‌شود.

شیرزاد با بیان اینکه روند ارائه تسهیلات و تخصیص یارانه‌های بخش کشاورزی نیازمند تقویت و بازنگری است، گفت:استفاده از فناوری تولید بذر هیبرید موجب افزایش ۴۲ درصدی نرخ بازده اقتصادی خواهد شد.

 وی افزود: در سال زراعی ۹۷-۹۶ از میزان ۴۹۶ هزارتن بذر اصلاح شده گندم کشور ، بیش از ۱۴۶ هزارتن آن در شبکه تعاونی‌های تحت پوشش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تکثیر و تولید شده‌است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول