اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

خسارت سیل به 903 مدرسه در لرستان/ 112 مدرسه تخریب شد

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: در جریان سیل اخیر به 903 مدرسه در لرستان خسارت وراد شد که در این بین 112 مدرسه تخریب شده است.

خسارت سیل به 903 مدرسه در لرستان/ 112 مدرسه تخریب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد چگنی امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با خسارات سیل به مدارس لرستان بیان داشت: بر اساس اعلام آموزش و پرورش در جریان سیل اخیر در لرستان 903 مدرسه دچار آسیب شده‌اند که ستاد مدیریت بحران اداره کل نوسازی مدارس جهت بازسازی آنها سریعا ستاد بحران تشکیل داده است.

وی افزود: بر اساس بازدیدهای دقیق صورت گرفته 112 مدرسه با 390 کلاس درس تخریب شده‌اند که برای بازسازی آنها به 156 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: علاوه بر این 332 مدرسه با هزار و 632کلاس درس نیز به تعمیر نیاز دارند که به این منظور به حدود 66 میلیارد و 750 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی یادآور شد: در بحث آسیب به تجهیزات نیز حدود 179 مدرسه دچار آسیب شده‌اند که جهت جبران این خسارات به اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان نیاز است.

چگنی از تلاش برای جبران خسارت ناشی از سیل در مدارس خبر داد و گفت: تاکنون حدود 100 کانکس برای استفاده در مناطقی که مدارس آنها تخریب شده است تهیه شده و به همراه تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی به مناطق سیل زده استان ارسال شده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول