اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

مذاکره با کنسولگری عراق برای گسترش توریسم‌درمانی در ارومیه

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان‌غربی از مذاکرات با کنسولگری اقلیم کردستان عراق خبر داد و گفت: در این رابطه موضوع توریست‌درمانی در ارومیه گسترش می‌یابد چون بیشتر، بیماران از اربیل عراق برای درمان به این شهر مراجعه می‌کنند.

مذاکره با کنسولگری عراق برای گسترش توریسم‌درمانی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، امیر ابراهیمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سازمان همیاری شهرداری‌های استان دارای مجموعه خدماتی-گردشگری است، اظهار کرد: علاوه بر آن قسمت عمده فرودگاه ماکو توسط این سازمان احداث شده و در حال تحویل و بهره‌برداری بوده و پروژه‌هایی همچون کمربندی خوی، تقاطع غیرهم‌سطح آیت‌الله خویی و ساحل‌سازی رودخانه‌های میاندوآب توسط سازمان همیاری انجام شده است.

وی با اشاره به وظایف سازمان همیاری استان در موضوع گردشگری تصریح کرد: خوشبختانه آذربایجان‌غربی ظرفیت فراوانی در موضوع گردشگری داشته و در سیاست‌گذاری این سازمان نیز بدان اشاره شده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پس از خشکی دریاچه ارومیه بحث فروش کشتی آرتمیا مطرح بود اما با فروش آن به شدت مخالفت شد، گفت: با توجه به افزایش امیدواری‌ها برای احیای دریاچه ارومیه، قرار بر این شد که این شناور که نماد احیای دریاچه ارومیه است، پابرجا مانده و در بحث گردشگری موثر باشد.

وی بیان کرد: مقرر شده که ادارات راهداری و حفاظت محیط‌زیست تاسیسات بین‌راهی در آن منطقه در اختیار سازمان همیاری شهرداری‌های استان قرار دهند تا مردمی که برای بازدید شناور مراجعه می‌کنند، از امکانات رفاهی آنجا استفاده کنند.

ابراهیمی از مذاکرات با کنسولگری اقلیم کردستان عراق خبر داد و افزود: در این رابطه موضوع توریست‌درمانی در ارومیه گسترش می‌یابد، چون بیشتر، بیماران از اربیل عراق برای درمان به این شهر مراجعه کرده بنابراین فعالیت در این موضوع به گسترش گردشگری در استان کمک می‌کند و باید خدمات رفاهی از مبداء برای گردشگران سلامت آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز به کار در این سازمان با انبوهی از بدهی به کارکنان، پیمانکاران و حقوق بازنشستگان رو به رو بوده‌ایم، اظهار کرد: این در حالی است که مطالبات عمده از شهرداری‌های استان بین ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان بوده اما سازمان همیاری برای پرداخت مطالبات، شهرداری‌ها را تحت فشار قرار نمی‌دهد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هم‌اکنون میزان بدهی سازمان همیاری به پیمانکاران بین چهار تا پنج میلیارد تومان بوده و علاوه بر آن میزان جرایم بدهی بیمه نیز بین هشت تا ۹ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به حضور تیم فوتبال همیاری بانوان در لیگ برتر گفت: هم‌اکنون این تیم جایگاه متوسطی در لیگ برتر دارد و خوشبختانه با وجود مشکلات مالی تعطیل نشده و بازیکنان نیز مسائل مالی را تحمل می‌کنند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه فوتبال بانوان نیازمند یک زمین اختصاصی است، اظهار کرد: باید اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی به ورزش بانوان اهمیت بیشتری داده و زمین فوتبال خانه جوان ارومیه را در اختیار تیم همیاری قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات مالی و اقتصادی شهرداری‌ها تصریح کرد: باید شهرداری‌ها درآمدهای متنوعی ایجاد کرده، به ویژه اینکه با تجهیز ماشین‌آلات خود، در بحث معادن ورود کنند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان‌غربی با اشاره به نام‌گذاری سال «رونق تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: در این زمینه نیز برای تحقق شعار سال و رونق تولید در استان فعالیت کرده و علاوه بر ایجاد خط‌رنگ، تولید نیوجرسی آغاز شده است.

انتهای پیام/۶۱۰۲۴/ پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول