اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پیشتازی ووشوکاران ایرانی در جهان/چین صاحب سبک، در مقام دوم

سرمربی تیم ساندا چهارمحال و بختیاری گفت: ایرانی‌ها در ورزشی که خاستگاه آن کشور چین است در دنیا جایگاه اول را دارند و این کشور در مقام دوم جهان ایستاده است.

پیشتازی ووشوکاران ایرانی در جهان/چین صاحب سبک، در مقام دوم

حبیب بهمنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: در حال حاضر وضعیت ووشو در کشور بسیار مناسب است و این موضوع با انتخاب مجدد رئیس فدراسیون ووشو برای چهار سال آینده به‌نوعی تضمین شد.

سرمربی تیم ساندا چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه زمانی رشته ورزشی ووشو در ایران بسیار ضعیف عمل می‌کرد، افزود: اما در حال حاضر ایرانی‌ها در ورزشی که خاستگاه آن کشور چین است در دنیا جایگاه اول را دارند و این کشور در مقام دوم جهان ایستاده است.

وی با بیان اینکه برای سال 98 چه در بخش تالو و چه ساندا برنامه‌های در چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است، ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها طرح‌های استعدادیابی است که به زودی در سراسر استان آغاز می‌شود چراکه آینده ووشو استان از بین نونهالان و نوجوانان رقم می‌خورد.

بهمنی با تاکید بر اینکه سطح ووشو در ایران ارتقا پیدا کرده است، عنوان کرد: دیگر زمان آن که یک فرد بخواهد از سن 17 یا 18 سالگی تازه ورزش کردن را آغاز کند گذشته است.

سرمربی تیم ساندا چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تمرینات ووشو باید به‌صورت آکادمیک و از سنین پایین نونهالان و نوجوانان، مرحله به مرحله تا جوانان و بزرگسالان انجام شود.

وی اضافه کرد: مسابقات انتخابی تیم ووشو چهارمحال و بختیاری نیز در سال 98 برگزار می‌شود و نفرات اول، دوم، سوم و سوم مشترک این مسابقات به اردو تیم استان دعوت می‌شوند، مجددا مسابقه انتخابی بین نفرات برگزیده برگزار می‌شود تا در نهایت دو نفر از بین آن‌ها انتخاب شود.

بهمنی تاکید کرد: در کنار برگزاری مسابقات انتخابی تیم ووشو چهارمحال و بختیاری کمیته فنی هم حاضر است تا استعدادهای دیگری که نتوانستند در رقابت‌های ذکر شده موفق شوند شناسایی کند.

سرمربی تیم ساندا چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مسابقات لیگ آینده‌سازان ووشو مشابه سال گذشته در استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: به ندرت اتفاق می‌افتد که لیگ ووشو در سطح استانی برگزار شود، برگزاری این رقابت‌ها به ابتکار نوربخش عسگری رئیس هیأت ووشو استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برگزاری لیگ استانی ووشو چندین حسن دارد ازجمله اینکه استعدادهای خوبی در این لیگ شناسایی می‌شوند، ادامه داد: دیگر اینکه بازیکنی که هر هفته مسابقه می‌دهد تجربه بیشتری کسب می‌کند، با فضای مسابقات آشنا می‌شود و آمادگی دوچندانی پیدا می‌کند.

بهمنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: احمد رحیمی در وزن 48 کیلو رده سنی جوانان در رشته ساندا در مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی موفق به کسب مدال نقره شد.

سرمربی تیم ساندا چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: احمد رحیمی در انتخابی تیم ملی ووشو حضور دارد و امید است بتواند در تیم ملی حاضر شود.

وی بیان کرد: در رده سنی بزرگسالان نیز محمد جعفری در 56 کیلوگرم و محمدحسین طاهری در وزن 90 کیلوگرم 16 تیرماه در اردو انتخابی تیم ملی ووشو حاضر می‌شوند.

انتهای پیام/68020/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول