اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

دانشگاه‌ها نقش مهمی در توسعه مفاهیم مرتبط با میراث ماندگار دارند

رئیس دانشگاه تهران گفت: یکی از مراکزی که در توسعه مفاهیم مرتبط با میراث ماندگار از جمله معماری می‌تواند نقش داشته باشد، دانشگاه‌ها هستند.

 دانشگاه‌ها نقش مهمی در توسعه مفاهیم مرتبط با میراث ماندگار دارند

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمد نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در کنفرانس بین‌المللی حفاظت از میراث قرن بیستم از معماری تا منظر که صبح امروز برگزار شد، گفت: از جمله کشورهایی که سابقه تمدنی بسیار طولانی دارند و دارای یک میراث کهن هستند کشور ایران است.

وی ادامه داد: داشتن این میراث کهن کمک کرده تا موضوع توجه به  میراث در تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های کشور رنگ و بوی گسترده و اثر زیادی داشته باشد.

نیلی احمد آبادی گفت: یکی از مراکزی که بسیار می‌تواند در حفظ و توسعه میراث ماندگار نقش داشته باشد دانشگاه‌ها هستند که به عنوان مراکز علمی و تربیت کننده نسل آینده می‌توانند مفاهیم مرتبط با میراث را گسترش دهند.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران چه به لحاظ ساختار و بنا و سایر اثرهای فیزیکی و ساختاری یکی از میراث‌های معماری کشور است که ساخت آن متأثر از فعالیت دارالفنون و ادامه دهنده همان راه است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران ۸۵ سال پیش تشکیل شد که بخشی از میراث علمی کشورمان محسوب می‌شود و همین محل فعلی برگزاری همایش بخشی از هویت و تاریخ علمی دانشگاه تهران و بخشی از میراث معماری ما است.

وی افزود: در موضوعات فنی، علمی و تخصصی هم ما فعالان به گونه‌ای که در زمینه باستان‌شناسی از دوره‌های گذشته فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم.

نیلی احمد آبادی گفت: دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه جامع تلاش کرده است تمام فعالیت‌های حول و حوش میراث فرهنگی را در برنامه‌های خود جا دهد.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به طرح توسعه دانشگاه تهران، گفت: این موضوع ارتباط وسیعی با میراث ماندگار معماری دارد و ساختمان‌های متعددی در این طرح قرار دارند که خودشان میراث فرهنگی هستند و با اجرای این طرح توسعه حتما یک میراث ماندگاری در تهران به جا خواهد ماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول