اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

1233 کلاس درس در قزوین نیاز به تخریب و بازسازی دارد

مدیر کل نوسازی و بازسازی مدارس قزوین گفت: هزار ۶۱۲ کلاس درس در استان قزوین نیاز به مقاوم‌سازی و هزار ۲۳۳ کلاس درس نیز نیازمند تخریب و بازسازی است.

1233 کلاس درس در قزوین نیاز به تخریب و بازسازی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین عسگر علی جوانبخت مدیر کل نوسازی مدارس  استان در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر وضعیت اقتصادی دولت مناسب نیست اما  مردم خیر به یاری آموزش و پرورش شتافتند و خدمات خوبی را ارائه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیست و یکمین همایش خیرین مدرسه‌ساز  با رویکرد افزایش ایمنی مدارس با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز برگزار خواهد شد، افزود: همزمان با برگزاری این جشنواره کلنگ مدرسه سبز به زمین خواهد خورد و عملیات اجرایی ساخت آن نیز از خرداد آغاز خواهد شد.

 

هزار و ۲۳۳ کلاس درس در قزوین نیاز به تخریب و بازسازی دارد

جوانبخت با بیان اینکه در حال حاضر ۹۴۸۲ کلاس درس داریم  که ۶ هزار ۶۳۷ کلاس دارای استحکام است گفت: هزار ۶۱۲ کلاس درس  نیاز به مقاوم‌سازی و هزار ۲۳۳ کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی است.

وی عنوان کرد: ۷۰ درصد از مدارس استان دارای استحکام، ۱۷ درصد نیازمند مقاوم‌سازی و ۱۳ درصد نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

این مسؤول اد‌امه داد: به منظور بازسازی و تخریب این ۱۳ درصد مدارس، نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم که اگر محقق شود بازسازی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سرانه متوسط کشوری برای فضای کلاس  ۱.۳۴ است گفت: خوشبختانه این رقم در قزوین بالتر بوده و به ازای هر دانش آموز 2  متر و 10 سانتیمتر مربع فضا داریم.

جوانبخت اضافه کرد: متوسط سرانه زیر بنای آموزشی و پرورشی در کشور 5متر و 18 سانتیمتر است اما  در استان این رقم در حال حاضر 5 متر و 49 سانتیمتر است.

وی تاکید کرد: در استاندارد بین المللی باید به ازای  هر دانش آموز باید فضای آموزشی ۸ متر و 39 سانتیمتر مربع باشد که در استان یزد از این میزان بالاتر است.

 

۲۲۲ ساختمان نیازمند تخریب است

مدیر کل نوسازی مدارس اضافه کرد: در حال حاضر هزار و ۷۰۴ ساختمان آموزشی و ۲ هزار و ۲۰۹ واحد آموزشی داریم که از این تعداد هزار و ۱۹۲ ساختمان دارای استحکام ، ۲۹۰ ساختمان نیاز به مقاوم سازی و ۲۲۲ ساختمان نیز به تخریب و بازسازی نیاز دارند.

وی عنوان کرد: وضعیت مدارس استان در شهرستان‌های بوئین‌زهرا و البرز از دیگر شهرستان‌ها بسیار نامناسب‌تر است اما تلاش کردیم تا به صورت یکسان بودجه را تخصیص دهیم.

این مسؤول تصریح کرد: مابه دنبال آن هستیم تا محرومیت زدایی را در دستور کار قرار دهیم به همین منظور بازسازی و ساماندهی را از منطقه محروم  به سمت مناطق برخوردار می‌بریم.

مدیر کل نوسازی مدارس ادامه داد: در ارتباط با  استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی از سال ۹۰ مطالعه را آغاز و سال ۹۲ اجرایی کرده‌ایم.

وی اعلام کرد: در حال حاضر ۹ هزار ۴۸۲ کلاس داریم  که ۷ هزار ۸۲ کلاس درس دارای استاندارد گرمایشی هستند و هزار و ۶۴۱ کلاس درس نیز دارای بخاری گازی است و  استاندارد‌سازی آن ظرف دو سال آینده تمام خواهد شد.

 

۲۸۳ کلاس درس با بخاری نفتی گرم می‌شود

جوانبخت عنوان کرد: در حال حاضر ۲۸۳ کلاس درس  بابخاری نفتی گرم می‌شود و در تلاش هستیم تا پایان سال حتما بخاری نفتی در کل استان حذف شود.

وی  با تاکید بر اینکه به زودی در آبگیلک مدرسه سبز را احداث خواهیم کرد گفت: در کل کشور سومین استان هستیم که مدرسه سبز را احداث می کنیم.

مدیر کل نوسازی مدارس اعلام کرد: انرژی کارا، معماری بومی و مفهوم‌گرایی در معماری که فضاسازی و تمرکز گرایی است در  ساخت و اجرایی مدرسه سبز لحاظ شده است.

جوانبخت تصریح کرد: علی‌رغم اینکه برخی از مسؤولین استان متعهد شده بودند که به میزان جذب اعتبارات دولتی، اعتبارات استانی به این اداره کل واگذار کنند، اما متأسفانه این امر تا به امروز محقق نشده است.

وی خاطر نشان کرد: ما تمام تلاش خود را کردیم تا بتوانیم از منابع ملی اعتبار  دریافت کنیم و توانستیم ۲۰ میلیارد اعتبار ملی برای استان جذب کنیم اما در استان تنها 10 میلیارد تومان اعتبارات استانی را دریافت کردیم.

این مسؤول تاکید کرد: ۳۳ میلیارد اعتبار استانی بوده که ۱۰ میلیارد آن تحقق پیدا کرده است.

 

 ۱۹۹ مدرسه غیر دولتی در استان استاندارد نیست

وی با بیان اینکه هر دانش آموز برای آموزش و پرورش ۴ میلیون هزینه بر دارد، گفت: ۲۱ هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

جوانبخت در پایان با بیان اینکه متاسفانه ۱۹۹ واحد آموزشی غیردولتی دارای استاندارد نیست،  تاکید کرد: استحکام نسبی معنایی ندارد و مدارس ما یا دارای استحکام هستند یا استحکام لازم را ندارند.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول